loading...

نکاتی درباره دنیای آنلاین

    رایانش ابری ( Cloud Computing)   اینترنت ، از ابتداي کار خود تاکنون دچار تغییرات فراوانی شده است که بعضی از این تغییرات در شیوه زندگی بشر تاثیر مثبتی داشته است، از جمله این تغ

شهاب ترابی بازدید : 40 پنجشنبه 04 مهر 1398 نظرات (0)

 

 

رایانش ابری ( Cloud Computing)

 

محاسبات ابری   پردازش ابری  cloud computing

اینترنت ، از ابتداي کار خود تاکنون دچار تغییرات فراوانی شده است که بعضی از این تغییرات در شیوه زندگی بشر تاثیر مثبتی داشته است، از جمله این تغییرات مطرح کردن رایانش ابری است.این فناوري جدید به دليل ویژگی هایی که دارد به سرعت مورد توجه مردم قرار گرفته است چرا که در رایانش ابري همه نوع امکانات به کاربران، به عنوان یک سرویس ارائه شده است. این تکنولوژی برای استفاده راحت از منابع اطلاعاتی ، سخت افزاری ، برنامه های کاربردی، شبکه ها برنامه ریزی شده است و رویکرد آن بدین گونه است که دیگر احتیاج نیست سیستم های کامپیوتری با قدرت پردازش زیاد داشته باشید و برای این امر هزینه زیادی پرداخت کنیم. فقط کافی است یک سیستم کامپیوتری که قابلیت اتصال  باسرعت بالا به اینترنت را دارد داشته باشیم به عنوان مثال : دیگر برای بازی کردن ( بازی هایی مانند Clash of  Clans و فرمانروایان بزرگ ) نیاز به خرید سی دی بازی یا کارت گرافیک با قدرت پردازش بالا را نخواهید داشت فقط با یک رایانه به اینترنت متصل می شوید و با عضویت در سایتی که چنین بازی هایی را بر پایه رایانش ابری ارائه می دهد ، شروع به بازی می کنید ، پردازش های گرافیکی از  سمت سرور  پشتیبانی می شود و شما فقط نتیجه آن ها را خواهید دید ، پس بدون صرف هزینه نرم افزاری و سخت افزاری برای سیستم خود به هدفتان می رسید، البته تنها مزیت پردازش ابری در بازی ها نیست بلکه بزرگترین مزایای آن در دسترس بودن اطلاعات به وسیله اینترنت است برای این که نیاز به این تکنولوژی بهتر مطرح شود مثالی ساده را طرح می کنیم ، تمامی ما در زندگی مدرن نیاز جدی به برق داریم . اما مطمئنا برای داشتن نعمتی چون برق ، اصلا به صرفه نیست که نیروگاه احداث کرد و با خرید یک انشعاب برق ، هر چه قدر که مصرف کردید ، هزینه پرداخت خواهید کرد. این مثال دقیقا ضرورت وجود پردازش ابری را به عنوان شرکتی که فراهم کننده پایگاه هایی برای ارائهنرم افزار ها و سخت افزار ها و شبکه ها و ... است بیان می کند .
 

محاسبات ابری   پردازش ابری  cloud computing
 

رایانش ابری یا (cloud computing) مدلی برای داشتن دسترسی آسان و بنا به درخواست شبکه به منابع اینترنت ( مانند:  شبکه ها، فضای ذخیره سازی ، سرورها ) که بتوانند با حداقل کار یا بدون نیاز به دخالت  serverبه سرعت فراهم شود. به عبارت دیگر منظور از رایانش ابری استفاده از منابع محاسباتی (سخت افزار و نرم افزار) است که مجموعه ای از سرورها از طریق یک شبکه می باشد در این روش، بجای اینکه کاربر نرم افزارهای کاربردی مورد نیاز خود را بر روی کامپیوتر شخصی نصب کند، از طریق هر کامپیوتر متصل به شبکه خدمات مورد نیاز خود را بصورت وب سرویس دریافت می کند. نرم افزارهای کاربردی بر روی سرورهای پر سرعت شبکه نصب می شوند و کاربر می تواند به تمامی این نرم افزارها از طریق شبکه دسترسی پیدا کند.

 

نمونه هایی از سرویس های رایانش ابری 

   1- اپلیکیشن های موبایل معمولا فایل‌های پشتیبان خود را بر روی فضای ابری ذخیره می‌کنند. از  Drop box  و Google Drive  گرفته تا برنامه های دیگر. زیر ساخت ابری همان چیزی است که به نام های بزرگی مانند Amazon و  YouTube کمک می‌کند تا محتوای خود را به سرعت به کاربران تحویل دهند. بدون ابرها، شاید نیمی از اپلیکیشن‌ های وب امروزی را دیگر نداشتیم.

   2- خدمات ایمیل مبتنی بر وب مانند Gmail و Hotmail خدمات رایانش ابری را ارائه می دهند. کاربران می توانند به ایمیل خود از هر کامپیوتر با یک مرورگر و اتصال به اینترنت بدون محدویت سخت افزاری دسترسی داشته باشند. ایمیل ها در سرورهای Google و مایکروسافت هستند ، به جای اینکه به صورت محلی بر روی کامپیوتر سرویس گیرنده  ذخیره شوند .

    3- در طول چند سال گذشته رشد فوق العاده ای در رایانش ابری مشاهده شده است، که امروزه توسط بسیاری از برنامه های محبوب وب مورد استفاده قرار می گیرد ، از جمله VOIP  به عنوان مثال Skype, Google Voice ، محیط های اجتماعی مانند Facebook, Twitter, LinkedIn ،سرویس های رسانه ای  مانند Picassa, YouTube, Flickr ، توزیع محتوا مانند Bit Torrent ، برنامه های مالی مانند Mint و .. .

منبع:http://www.mahampardaz.com/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 57
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 181
  • بازدید ماه : 109
  • بازدید سال : 1,146
  • بازدید کلی : 8,250