loading...

نکاتی درباره دنیای آنلاین

شهاب ترابی بازدید : 53 یکشنبه 24 آذر 1398 نظرات (0)

ناسا به عنوان تصویر روز خود عکسی از یک کهکشان مارپیچی منتشر کرده که در صورت فلکی آنتلیا با فاصله تقریبی ۵۰/۹۲ مایل واقع شده است.

تصویر روز ناسا از یک کهکشان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، ناسا به عنوان تصویر روز خود عکسی از یک کهکشان مارپیچی منتشر کرده که در صورت فلکی آنتلیا با فاصله تقریبی ۵۰/۹۲ مایل واقع شده است.

NGC 3175 در سال 1835 توسط جان هرشل کشف شد و در دسته کهکشان‌های مارپیچی قرار می‌گیرد؛ کهکشان مارپیچی یک نوع از سه نوع اصلی کهکشان‌ها است که اولین بار توسط ادوین هابل و در سال ۱۹۳۶ رده‌بندی شد.

 این کهکشان را می‌توان در این قاب از تلسکوپ فضایی هابل ناسا / ESA هابل مشاهده کرد که با مخلوط تکه های روشن گازهای درخشان، خطوط تاریک گرد و غبار، هسته روشن و بازوهای پیچ خورده و گردباد، دست به دست هم می‌زند تا زیبایی خاصی به خود بکشاند.

گروه NGC 3175 شامل چندین کهکشان مارپیچی بزرگ و بسیاری از کهکشان‌های مارپیچی و ماهواره‌ای با جرم پایین است. گروه‌های کهکشان برخی از معمول‌ترین گردهمایی کهکشانی‌ها در کیهان هستند و حدود ۵۰ کهکشان را تشکیل می‌دهند که همگی به وسیله جاذبه به هم وصل شده‌اند.

این تصویر شامل مشاهدات مربوط به دوربین گسترده میدان 3 هابل است.

 

شهاب ترابی بازدید : 44 پنجشنبه 07 آذر 1398 نظرات (0)

بازی World of Warcraft  یکی از محبوب ترین بازی های سری MMORPG در دنیا است که سالیانه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده و دارای نسخه های متعددی است.

در این مقاله به شرح مختصری درباره این بازی میپردازیم و معرفی کوتاهی از داستان های دنیای وارکرافت خواهیم داشت.

کمپانی بلیزار انترتینمت (Blizzard Entertainment ) بعد از انتشار ۳ نسخه از بازی Warcraft در تاریخ ۲۳ نوامبر ۲۰۰۴ یا به عبارتی ۳ آذر ۱۳۸۳ ، این بار بازی World Of Warcraft را روانه بازار کرد، ولی نه در قالب یه بازی استراتژیک، بلکه در سبک سوم شخص نقش آفرینی جهان آزاد که بین ۲ گروه (Hord و Alliane ) شکل می گرفت. این بازی از نظر منتقدین سایت Game Spot نمره عالی ۹.۵ از ۱۰ را به خود اختصاص داده و تا کنون بازیکنان این بازی در سرورهای اصلی بلیزارد به ۱۴ میلیون نفر رسیده اند.

نسخه های بازی

پس از انتشار اولیه بلیزارد ۷ نسخه ارتقایی برای بازی World of Warcraft روانه بازار نمود که در ادامه آن ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

World of Warcraft : The Burning Crusade

اولین بسته ارتقائی بازی در سال ۲۰۰۷ با نام World of Warcraft : The Burning Crusade منتشر شد. این نسخه بازی با اضافه شدن ۱۰ لول به قهرمانان و معرفی سرزمین جدیدی به نام Outland ( سرزمینی که محل تولد تمامی اُرک ها است) روانه بازار شد که باعث ایجاد داستان های بسیار جذابی در دنیای World Of Warcraft  شد که در مقالات بعدی به آن خواهیم پرداخت.

از دیگر ویژگی های این patch اضافه شدن نژاد های Draener  و Blood elf است.

World of Warcraft :Wrath of the Lich King

در سال ۲۰۰۸ نسخه دوم ارتقایی با نام World of Warcraft :Wrath of the Lich King معرفی شد.این نسخه به سرعت به یکی از محبوب ترین نسخه های این بازی بین گیمر ها تبدیل شد ، طوری که هنوز بعد از گذشت ۱۱ سال از این نسخه ، سرورهای زیادی در سرتا سر دنیا این نسخه از بازی را پوشش می دهند.

از نکات قابل توجه این پتچ اضافه شدن ۱۰ لول به قهرمانان و منطقه Northland و کلس جدید از بازی به نام Death Knight است . سری داستان های Arthas که طرفداران زیادی هم دارد مربوط به داستان همین نسخه از بازی است.

World of Warcraft:Cataclysm

World of Warcraft:Cataclysm نسخه بعدی بازی است که در سال ۲۰۱۰ معرفی و منتشر شد.از مهم ترین تغییرات در این Patch میتوان به اضافه شدن نژاد های Goblin و Worgen اشاره کرد.

در این نسخه، هیرو ها تا لول ۸۵ ارتقا می یافتند و تلنت گیری برای تمامی کلس ها تغییرات فروانی داشت،این نسخه از بازی شروعی برای کار سرورهای ایرانی در زمینه World of Warcraft بود که تا قبل از آن به جز چند سرور انگشت شمار ، کسی به فکر راه اندازی سرور این بازی نیفتاده بود.

World Of Warcraft : Mist Of Pandaria

سال ۲۰۱۲ نسخه دیگری از بازی با نام World Of Warcraft : Mist Of Pandaria روانه بازار شد که مانند Patch های قبلی مورد استقبال قرار نگرفت ، در این نسخه ، کلس جدید Monk و نژاد جدید Pandaren  و قابلیت ارتقا قهرمان تا لول ۹۰ به بازی اضافه شد.گیم پلی این نسخه عموما دارای مدل چینی و آسیای شرقی است.

باس (Boss) آخر این پتچ ( Garrosh ) نام داشت که دوست داران World of Warcraft با آن آشنا هستند، پس با این حساب از نسخه های بعدی رهبریت گروه هورد عوض خواهد شد و دیگر در دست Grarrosh نخواهد بود. داستان این Patch تا حدودی با نسخه بعدی بازی در ارتباط است که در مقالات بعدی به آن اشاره خواهیم داشت.

World of Warcraft : Warlords of Dreanor

در نیمه دوم سال ۲۰۱۴ بلیزارد نسخه بعدی خودش را با نام World of Warcraft : Warlords of Dreanor را منتشر کرد. تم و فضای داستانی این نسخه به زمان قبل از ورود orc ها به سرزمین انسان ها و نابودی سرزمین خودشان برمیگردد که تا حدودی به داستان سرزمین Outland که پیش از این درباره آن صحبت کردیم مربوط می شود.

شخصیت های اصلی این نسخه از نژاد Orc بودند ، از جمله : Garrosh ، Gul’dan  و Black hand  و … . این نسخه از بازی با اینکه داستان بسیار زیبایی داشت نتوانست موفقیت نسخه Wrath of the Lich King را تکرار کند.

World of Warcraft : Legion

نسخه بعدی بازی با نام World of Warcraft : Legion در سال ۲۰۱۶ به دنیای بازی های رایانه ای معرفی شد که از معدود نسخه هایی از بازی بود که در داستان آن Horde و Alliance را در کنار هم میبینیم.

این Patch با بازگشت دوباره Illidan همراه است که از شخصیت های اصلی نسخه دوم بازی می باشد. از تغییرات مهم این نسخه ارتقا هیرو ها تا لول (Level) 110 و اضافه شدن قابلیت Artifact Weapons بود که این امتیاز را در اختیار هر شخص قرار میداد که بتواند خودش اسلحه را به مرور در بازی طراحی کند و بسازد و از ویژگی های خاص آن برخوردار شود.

World of Warcraft: Battle for Azeroth

در نهایت به نسخه آخر بازی می رسیم که در سال ۲۰۱۸ با نام World of Warcraft: Battle for Azeroth عرضه شد و در حال حاضر در سرورهای اصلی بلیزارد قابل بازی کردن است. همانطور که از اسم و سینماتیک این Patch پیداست محوریت اصلی داستان پیرامون درگیری های ۲ گروه بازی است که برای بازپس گیری سرزمینی که هر کدام حق خودشان می دانند در جنگ هستند. در این نسخه قهرمان ها تا لول ۱۲۰ ارتقاء یافته اند و مناطق Kul Tiras و Zandalar هر کدام به ترتیب Alliance  و Horde اضافه شده اند.

خرید wow bfa

در انتها امیدواریم از این مقاله لذت کافی را برده باشید و اطلاعات کافی راجب این بازی دریافت کرده باشید، در مقاله های بعدی توضیحات تکمیلی و داستان های دیگر دنیای وارکرافت رو برایتان بازگو خواهیم کرد . با ما همراه باشید.

 

منبع » تیتان گیم

شهاب ترابی بازدید : 50 پنجشنبه 07 آذر 1398 نظرات (0)

به صورت پیش فرض ، دو نوع محتوا در وردپرس وجود دارد ، نوشته ها و برگه ها (صفحات) . معمولا کاربران تازه کار وردپرس برای درک تفاوت بین این دو نوع محتوا دچار سردرگمی می شوند.شاید به عنوان یک فرد تازه کار برای شما هم سوال باشد که تفاوت بین این دو نوع محتوا چیست؟ با توجه به اینکه پست ها و صفحات هم در پیشخوان وردپرس و هم در وب سایت کاملا شبیه هم به نظر می‌رسند!

در ادامه این نوشته به این سوالات پاسخ خواهیم داد:

چرا نیاز به هر دوی این محتوا ها داریم؟ چه زمانی باید از پست ها استفاده کنیم ؟ چه زمانی باید از صفحات استفاده کنیم؟

و در ادامه تفاوت هایی که بین پست ها و صفحات در وردپرس است را با هم بررسی می کنیم.

ماهیت پست های وردپرس چیست؟

پست ها ، محتویات وبلاگ سایت هستند که بر اساس زمان انتشار مرتب شده اند (پست های جدید تر در ابتدای لیست قرار می‌گیرند. ) و در صفحه وبلاگ (blog) قابل مشاهده اند.

در صورتی که از وردپرس به عنوان وبلاگی برای انتشار محتوا استفاده می‌کنید ، پست ها عمده ی محتوای وب سایت شما را تشکیل خواهند داد.

شما می‌توانید برای قرار دادن پست جدید یا ویرایش پست های وردپرس خود از طریق منو “نوشته ها” در وردپرس اقدام کنید. برای اینکار از منو نوشته ها ، افزودن نوشته را انتخاب کنید. به شکل زیر:

افزودن نوشته جدید وردپرس

نوشته های وردپرس بر اساس زمان انتشار مرتب می شوند و  پست های قدیمی تر بر اساس ماه و سال انتشارشان بایگانی خواهند شد.

هرچقدر که پست ها قدیمی تر می‌شوند یافتن آن ها برای کاربران دشوار تر خواهد شد . شما این امکان را دارید که پست ها را بر اساس دسته بندی و تگ ها دسته بندی و سازماندهی کنید.

دسته تگ وردپرس

به این دلیل که پست های وردپرس بر اساس زمان و تاریخ انتشار منتشر می‌شوند در فید RSS نگهداری می‌شوند و کاربران این امکان را دارند که هر زمان که پستی منتشر شد از طرق RSS آگاه شوند.

به واسطه ی طبیعتی که پست ها دارند ، برای انتشار در شبکه های اجتماعی بسیار مناسب و مفید هستند . شما می توانید با استفاده از یکی از افزونه هایی که برای انتشار پست های وردپرس در شبکه های اجتماعی هستند ، نوشته های خود را در توئیتر ، فیسبوک  ، لینکداین و … منتشر کنید.

پست ها کاربران را تشویق به گفتگو با شما خواهند کرد . به صورت پیش فرض ، سیستم کامنت گذاری کاربران در وردپرس فعال است ، و آن ها می‌توانند برای هر پست نظرات خود را بیان کنند.

تنظیمات گفت و گو

با رفتن به قسمت تنظیمات -> گفتگو می‌توانید تنظیمات مربوط به کامنت پست ها را انجام دهید.

نوشته های وردپرس معمولا حاوی نام نویسنده ، و تاریخ انتشار (به روز رسانی ) هستند.

بهترین مثال برای پست وردپرسی ، همین مقاله “تفاوت نوشته و برگه وردپرس  ” است که شما مشغول مطالعه آن هستید . شما می توانید دسته بندی مربوط به پست  و نویسنده آن را در ابتدای نوشته ، و تاریخ انتشار را در انتهای همین مقاله مشاهده نمایید. در انتها و پس از اتمام محتوای اصلی مقاله ، بخش کامنت ( نظرات کاربران ) وجود دارد .

حال که مفهوم پست های وردپرس را بررسی کردیم ، بیایید نگاهی به برگه های وردپرس و تفاوتی که با پست های وردپرس دارند داشته باشیم .

صفحه  وردپرس (برگه وردپرس) چیست؟

صفحات وردپرس شامل محتویات استاتیک و غیر پویا مثل صفحه درباره ما ، صفحه سیاست حریم خصوصی ، صفحه ارتباط با ما و… هستند. با وجود اینکه تاریخ انتشار صفحات در پایگاه داده وردپرس ذخیره می‌شود ، اما صفحات محتویاتی بدون وابستگی به زمان هستند .

به طور مثال ، محتویات صفحه درباره ما سایت شما هیچگاه منقضی نخواهند شد . ممکن است شما ، تغییراتی در این برگه اعمال و آن را به روز رسانی کنید ، اما هیچگاه یک صفحه درباره ما سال 97 ، و صفحه درباره ما سال 98 نخواهید داشت . به خاطر عدم وابستگی صفحات وردپرس به تاریخ به صورت پیش فرض در RSS قرار داده نمی‌شوند.

برای افزودن و ویرایش صفحات وردپرس ، می‌توانید از پیشخوان وردپرس ، از طریق منو برگه اقدام کنید.

افزودن برگه جدید وردپرس

برگه های وردپرس ، به صورت پیش فرض امکان کامنت گذاری توسط کاربران را ندارند . به طور مثال شما نیازی ندارید که کاربران در انتهای صفحه حریم خصوصی یا درباره ما شما نظر ارسال کنند . امکان فعال کردن این گزینه برای صفحات وردپرس هم وجود دارد ، اما به صورت پیش فرض این امکان غیر فعال است .

تنظیمات گفت و گو صفحه وردپرس

بر خلاف پست ها ، برگه های وردپرس ساختار سلسله مراتبی دارند . شما می‌توانید به سادگی برای هر صفحه زیر برگه یا برگه فرزند ایجاد کنید . برای تبدیل یک برگه به فرزند برگه ای دیگر ، کافی است از قسمت ویژگی های صفحه ، برگه مادر را انتخاب کنید .

مادر برگه وردپرس

وردپرس به صورت پیش فرض این قابلیت را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است که ، قالب سفارشی سازی شده صفحه (page template custom) را با استفاده از قالب (Theme) خود توسعه دهند. این امکان به توسعه دهندگان کمک می‌کند ظاهر صفحات خود را در صورت نیازشان تغییر دهند.

در بیشتر قالب های وردپرس ، پست ها و برگه ها ظاهری مشابه هم دارند . اما زمانی که شما برای طراحی صفحه ی فرود یا صفحه گالری خود از برگه های وردپرس استفاده می کنید ، قالب های سفارشی سازی شده صفحات بسیار کارآمد خواهند بود .

پست ها در مقابل برگه های وردپرس ( تفاوت های اساسی و اصلی)

به طور خلاصه ، موارد زیر تفاوت های اساسی و اصلی بین نوشته ها و برگه های وردپرس هستند :

پست ها  بر اساس زمان انتشار مرتبط می شود در حالی که برگه ها بدون وابستگی زمانی هستند.

پست ها محلی برای تعامل کاربران و اشتراک در شبکه های اجتماعی هستند در حالی که برگه ها این‌گونه نیستند.

نوشته ها بر اساس دسته بندی ها و تگ ها سازمان دهی می‌شوند این در حالی است که صفحات ساختاری سلسله مراتبی دارند و می‌توانند بر اساس والد و فرزند مرتبط شوند.

نوشته ها در فید RSS قرار داده می‌شوند در حالی که نوشته ها اینگونه نیستند.

پست ها نویسنده و تاریخ انتشار دارند در حالی که برگه ها اینگونه نیستند.

تفاوت های لیست شده در بالا موراد استثنایی هم دارد . شما ممکن است از افزونه هایی استفاده کنید تا عملکرد هریک از این دو را تغییر دهید و مواردی را به آن ها اضافه کنید .

با وجود تفاوت های فوق ، شباهت هایی نیز بین برگه ها و پست های وردپرس وجود دارد . اولین مورد این است که هردوی آن ها برای انتشار محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید متن ، عکس ، فرم و … را به هردوی آن ها اضافه کنید و به علاوه به هر کدام از آن ها تصویر شاخص نسبت دهید.

شما می‌توانید بدون استفاده از پست ها یا ویژگی وبلاگ وردپرس سایت های مد نظرتان را توسعه دهید . علاوه بر این می‌توانید با استفاده از صفحات وردپرس سایت خود را توسعه دهید و یک بخش بلاگ مجزا نیز برای انتشار اخبار و مقالات خود داشته باشید.

شهاب ترابی بازدید : 48 دوشنبه 15 مهر 1398 نظرات (0)

تجهیزات ذخیره‌سازی مبتنی بر هارد دیسک بر اساس ساختار شبکه، زیرساخت سخت افزاری، سیستم عامل، نرم افزارهای مورد نیاز و کاربری به چند دسته تقسیم می شوند. یکی از انواع ذخیره سازی،Network Attached Storage یا NAS است. در ادامه ویدیوهایی ارایه شده که شما را با این روش ذخیره سازی آشنا می‌کند.

در روش ذخیره سازی NAS یا Network Attached Storage هارد دیسک‌ها بر روی یک سرور قرار دارد که به آن NAS Storage گفته می‌شود و سپس این هاردها را در شبکه برای دستگاه‌های دیگر به اشتراک می‌گذاریم. هاردها در داخل این سرورها به صورت DAS هستند. در واقع از طریق پروتکل TCP/IP به استوریج متصل می‌شویم و از آن سرویس می‌گیریم. این استوریج‌ها به سادگی، فضایی مرکزی، محلی و بسیار در دسترس را برای ذخیره سازی فایل‌ها و فولدرهای حیاتی برای هر سازمانی را با قیمتی مناسب (نسبت به SAN) فراهم می‌کنند.

از ویژگی‌های این روش ذخیره‌سازی، امکان به اشتراک گذاشتن حجم بالای هارد در شبکه است و حجمی برابر با 280 ترابایت فراهم می‌شود. معمولا به صورت اکسترنال است و از مدیریت متمرکز بهره می‌برد. کارت شبکه می‌تواند تا 20000 عدد Concurrent Session را داشته باشد. NAS استوریج برای استفاده در سازمان‌های کوچک و متوسط و Workgroup ها ایده‌آل است و برای استفاده در فایل سرویس و اشتراک فایل مناسب است.

در روش NAS Storage، سیستم عامل مخصوصی مانند Windows 2012 Storage Server نیز نیاز است در نتیجه سرویس‌های اضافی‌تر مثل اکتیودایرکتوری، DHCP و DNS از ویندوز حذف و در عین حال ویژگی‌های File Sharing بهینه‌تر و قوی‌تر شده است.

 

منبع :فالنیک

شهاب ترابی بازدید : 49 دوشنبه 15 مهر 1398 نظرات (0)

از تکنولوژی هایی که طی دهه های اخیر بهبود چشمگیری در بهره وری و راندمان سازمان ها داشته است مجازی سازی یا Virtualization است. به طور کلی مجازی سازی در علوم کامپیوتر به معنای ساخت یک نسخه مجازی از یک شی است . این شئ میتواند بخش های مختلف نرم افزاری یا سخت افزاری باشد.

Virtualization یا مجازی سازی چیست؟

تعریف های بسیار زیادی برای این تکنولوژی وجود دارد  اما راحت ترین تعریف عبارت زیر است :

ایجاد نسخه نرم افزاری از شیء سخت افزاری. به عنوان مثال سرور فیزیکی به عنوان شیء سخت افزاری و  ماشین مجازی به عنوان نسخه نرم افزاری .

از معروف ترین شرکت های ارائه دهنده تکنولوژی Virtualization می توان به موارد زیر اشاره کرد :

VMWare

KVM

Microsoft

Citrix

Oracle

منبع > سایت گروه مجازی سازی VIPromise

شهاب ترابی بازدید : 72 پنجشنبه 04 مهر 1398 نظرات (0)

آموزش نرم افزار Vmware

 

 

برای اینکه بتوانید سیستم عامل های جدید را تست کنید بدون اینکه بخواهید بر روی سیستم نصب کنید میتوانید در Vmware به صورت مجازی آنها را نصب و تست کنید. یکی دیگر از کاربرد های مجازی سازی گشت و گذار امن در فضای مجازی است که با این روش دیگر نگران هک و یا ویروسی شدن سیستم نخواهید بود زیرا با پاک کردن سیستم مجازی دیگر اثری از آن باقی نخواهد ماند و سیستمتان در امنیت باقی خواهد ماند.

 

در ادامه مطلب نرم افزار Vmware را آموزش خواهیم داد.

 

ابتدا نرم افزار Vmware را دانلود و نصب کنید.

 

پس از به پایان رسیدن مراحل نصب نرم افزار وی ام ویر ورک استیشن را اجرا نمایید.

دیسک (DVD) حاوی سیستم عامل مورد نظر خود را در درایو سیستم قرار دهید و یا اینکه فایل مربوط به سیستم عامل خود را از اینترنت دانلود نمایید و برای شروع کار بر روی گزینه Create a New Virtual Mchine کلیک کنید.

 

در پنجره خوش آمدگویی New Virtual Machine Wizard تیک گزینه اول یعنی Typical را بگذارید و بر روی دکمه Next کلیک نمایید.

 

در پنجره Guest Operating System Installation به 3 شیوه مختلف میتوانید سیستم عامل مورد نظرتان را نصب نمایید:
1- Installer Disk نصب از روی دیسک حاوی سیستم عامل فوق


2- Installer Disk Image File  نصب سیستم عامل با انتخاب فایل ISO


3- I Will Install The Operating System Later این گزینه به این معناست که فولدر پروژه در سیستم ذخیره شود و در زمان دیگری به آن رجوع کنید.


جهت نصب سیستم عامل به روش دوم بر روی گزینه Installer Disk Image File کلیک نموده و با کلیک بر روی دکمه Browse فایل ISO سیستم عامل مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

بعد از انتخاب فایل ISO مورد نظر بر روی Next کلیک نمایید.

 

 

پنجره Select a Guest Operating system
Guest Operating System : نوع سیستم عامل را انتخاب نمایید.


Version : نوع ورژن سیستم عامل فوق را انتخاب نمایید.


سپس بر روی Next کلیک کنید.

 

 

پنجره Name The Virtual Machine
Virtual Machine Name : نام سیستم عامل را میتوانید به نام دلخواهتان تغییر دهید.


Location : محل نصب سیستم عامل


سپس بر روی Next کلیک کنید.

 

 

پنجره Specify Disk Capacity
Maximum Disk Size : اختصاص فضا بخشی از هارد به سیستم عامل جدید


Store Virtual Disk as a Single File : ذخیره فایل های مربوط به سیستم عامل جدید در یک فایل


Split Virtual Disk into Multiple Files : تقسیم فایل های مربوط به سیستم عامل جدید به فایل های چندگانه


سپس بر روی Next کلیک کنید.

 

 

پنجره Ready To Create Virtual Machine
میتوانید با انتخاب گزینه Customize Hardware سیستم سخت افزاری سیستم را شخصی سازی نمایید.

 

در این قسمت میتوانید میزان دسترسی به منابع سخت افزاری سیستم عامل جدید را کاهش یا افزایش دهید.


بعد از اعمال تغییرات بر روی Close کلیک کنید.

 

جهت پایان یافتن فرایند نصب سیستم عامل مجازی بر روی دکمه Finish کلیک نمایید.

 

نصب سیستم عامل مجازی با موفقیت انجام شد.


جهت اجرا سیستم عامل نصب شده ابتدا از بخش Library سیستم عامل مورد نظر خود را انتخاب نموده و بر روی دکمه Play کلیک نمایید.

 

نکته: اگر در حین اجرای سیستم عامل با خطا مواجه شدید سیستم خود را Restart کنید و به تنظیمات بایوس Advanced / CPU Configuration رفته و گزینه Intel Virtualization Technology Bios را از حالت Disabled به Enabled تغییر دهید.

شهاب ترابی بازدید : 42 پنجشنبه 04 مهر 1398 نظرات (0)

 

 

رایانش ابری ( Cloud Computing)

 

محاسبات ابری   پردازش ابری  cloud computing

اینترنت ، از ابتداي کار خود تاکنون دچار تغییرات فراوانی شده است که بعضی از این تغییرات در شیوه زندگی بشر تاثیر مثبتی داشته است، از جمله این تغییرات مطرح کردن رایانش ابری است.این فناوري جدید به دليل ویژگی هایی که دارد به سرعت مورد توجه مردم قرار گرفته است چرا که در رایانش ابري همه نوع امکانات به کاربران، به عنوان یک سرویس ارائه شده است. این تکنولوژی برای استفاده راحت از منابع اطلاعاتی ، سخت افزاری ، برنامه های کاربردی، شبکه ها برنامه ریزی شده است و رویکرد آن بدین گونه است که دیگر احتیاج نیست سیستم های کامپیوتری با قدرت پردازش زیاد داشته باشید و برای این امر هزینه زیادی پرداخت کنیم. فقط کافی است یک سیستم کامپیوتری که قابلیت اتصال  باسرعت بالا به اینترنت را دارد داشته باشیم به عنوان مثال : دیگر برای بازی کردن ( بازی هایی مانند Clash of  Clans و فرمانروایان بزرگ ) نیاز به خرید سی دی بازی یا کارت گرافیک با قدرت پردازش بالا را نخواهید داشت فقط با یک رایانه به اینترنت متصل می شوید و با عضویت در سایتی که چنین بازی هایی را بر پایه رایانش ابری ارائه می دهد ، شروع به بازی می کنید ، پردازش های گرافیکی از  سمت سرور  پشتیبانی می شود و شما فقط نتیجه آن ها را خواهید دید ، پس بدون صرف هزینه نرم افزاری و سخت افزاری برای سیستم خود به هدفتان می رسید، البته تنها مزیت پردازش ابری در بازی ها نیست بلکه بزرگترین مزایای آن در دسترس بودن اطلاعات به وسیله اینترنت است برای این که نیاز به این تکنولوژی بهتر مطرح شود مثالی ساده را طرح می کنیم ، تمامی ما در زندگی مدرن نیاز جدی به برق داریم . اما مطمئنا برای داشتن نعمتی چون برق ، اصلا به صرفه نیست که نیروگاه احداث کرد و با خرید یک انشعاب برق ، هر چه قدر که مصرف کردید ، هزینه پرداخت خواهید کرد. این مثال دقیقا ضرورت وجود پردازش ابری را به عنوان شرکتی که فراهم کننده پایگاه هایی برای ارائهنرم افزار ها و سخت افزار ها و شبکه ها و ... است بیان می کند .
 

محاسبات ابری   پردازش ابری  cloud computing
 

رایانش ابری یا (cloud computing) مدلی برای داشتن دسترسی آسان و بنا به درخواست شبکه به منابع اینترنت ( مانند:  شبکه ها، فضای ذخیره سازی ، سرورها ) که بتوانند با حداقل کار یا بدون نیاز به دخالت  serverبه سرعت فراهم شود. به عبارت دیگر منظور از رایانش ابری استفاده از منابع محاسباتی (سخت افزار و نرم افزار) است که مجموعه ای از سرورها از طریق یک شبکه می باشد در این روش، بجای اینکه کاربر نرم افزارهای کاربردی مورد نیاز خود را بر روی کامپیوتر شخصی نصب کند، از طریق هر کامپیوتر متصل به شبکه خدمات مورد نیاز خود را بصورت وب سرویس دریافت می کند. نرم افزارهای کاربردی بر روی سرورهای پر سرعت شبکه نصب می شوند و کاربر می تواند به تمامی این نرم افزارها از طریق شبکه دسترسی پیدا کند.

 

نمونه هایی از سرویس های رایانش ابری 

   1- اپلیکیشن های موبایل معمولا فایل‌های پشتیبان خود را بر روی فضای ابری ذخیره می‌کنند. از  Drop box  و Google Drive  گرفته تا برنامه های دیگر. زیر ساخت ابری همان چیزی است که به نام های بزرگی مانند Amazon و  YouTube کمک می‌کند تا محتوای خود را به سرعت به کاربران تحویل دهند. بدون ابرها، شاید نیمی از اپلیکیشن‌ های وب امروزی را دیگر نداشتیم.

   2- خدمات ایمیل مبتنی بر وب مانند Gmail و Hotmail خدمات رایانش ابری را ارائه می دهند. کاربران می توانند به ایمیل خود از هر کامپیوتر با یک مرورگر و اتصال به اینترنت بدون محدویت سخت افزاری دسترسی داشته باشند. ایمیل ها در سرورهای Google و مایکروسافت هستند ، به جای اینکه به صورت محلی بر روی کامپیوتر سرویس گیرنده  ذخیره شوند .

    3- در طول چند سال گذشته رشد فوق العاده ای در رایانش ابری مشاهده شده است، که امروزه توسط بسیاری از برنامه های محبوب وب مورد استفاده قرار می گیرد ، از جمله VOIP  به عنوان مثال Skype, Google Voice ، محیط های اجتماعی مانند Facebook, Twitter, LinkedIn ،سرویس های رسانه ای  مانند Picassa, YouTube, Flickr ، توزیع محتوا مانند Bit Torrent ، برنامه های مالی مانند Mint و .. .

منبع:http://www.mahampardaz.com/

شهاب ترابی بازدید : 42 چهارشنبه 06 شهریور 1398 نظرات (0)

گوگل به تازگی در یک توئیت اعلام کرد که قصد اجرای یک آپدیت هسته‌ای در الگوریتم سرچ خود را داد. این خبر ذهن تمامی سئوکارها و وبمسترها را درگیر کرده است. همه سعی می‌کنند حدس بزنند چه اتفاقی برای سایت‌هایشان می‌افتد و آپدیت الگوریتم June 2019 گوگل چه تغییری در اولویت‌های گوگل می‌دهد.

گوگل قبلا هم آپدیت‌های هسته‌ای انجام داده بود. در واقع هر یکی دو ماه یک بار این کار را می‌کند. آخرین آپدیت در مارچ 2019 اتفاق افتاد. اما چرا در مورد این آپدیت جدید از قبل اطلاع‌رسانی شد؟

دلیل این موضوع درخواست کاربران است. جامعه همیشه از گوگل می‌خواست که در مورد تغییرات این چنینی از قبل هشدار بدهد. حالا گوکل تصمیم گرفته است دیگر کاربران خود را در تاریکی نگه ندارد و از قبل به آن‌ها هشدار بدهد.

دنی سالیوان، رابط گوگل سرچ، اعلام کرده است که آپدیت الگوریتم June 2019 گوگل نسبت به نمونه قبلی بزرگتر یا خاص‌تر نیست. فقط این بار تصمیم گرفته‌اند کنش‌گر باشند و به صاحبان سایت‌ها و سئوکارها از قبل اطلاع بدهند.

زمان دقیق آپدیت الگوریتم June 2019 گوگل

اعلام شده است که این آپدیت امروز، یعنی دوشنبه سوم June 2019 انجام می‌شود اما ساعت دقیق آن مشخص نیست. گوگل از طریق حساب توئیتر خود آغاز اجرای آپدیت را اعلام می‌کند.

توصیه‌های گوگل در مورد آپدیت‌های هسته‌ای و فراگیر

این توصیه‌ای است که گوگل در مورد آپدیت هسته‌ای قبلی بیان کرده بود:

«معمولا هر روز ما یک یا چند تغییر را در راستای بهتر شدن نتایج انجام می‌دهیم. بعضی از آن‌ها روی بهبودهای خاص تمرکز دارند و بعضی از آن‌ها گسترده و فراگیر هستند. هفته قبل یک آپدیت گسترده هسته‌ای الگوریتم انجام دادیم. ما به طور معمول این کار را چند بار در سال انجام می‌دهیم.

مانند همه آپدیت‌ها، در این مورد هم ممکن است بعضی از سایت‌ها افت یا بالا رفتن رتبه را تجربه کنند. سایت‌هایی که با این آپدیت افت کرده‌اند مشکلی ندارند. در واقع، حالا سیستم ما به سایت‌هایی که قبلا امتیاز کمتری گرفته بودند، بیشتر امتیاز می‌دهد.

هیچ روش جبرانی برای سایت‌هایی که با این آپدیت افت کرده‌اند وجود ندارد جز این که روی تولید محتوای عالی تمرکز کنند. در طول زمان، ممکن است محتوای سایت شما نسبت به دیگر صفحات امتیاز و رتبه بهتری کسب کند.»

احتمالا همین گفته‌ها در مورد آپدیت الگوریتم June 2019 گوگل جدید نیز صدق می‌کند. در واقع هیچ کس نمی‌داند چه خواهد شد! ممکن است سایت‌تان با بهبود رتبه مواجه شود یا سقوط کنید. در هر صورت کاری از دست‌تان برنمی‌آید. مثل همیشه روی رفع نیازهای کاربران تمرکز کنید، محتوای مفید و تازه تولید کنید و امیدوار باشید آپدیت جدید به نفع شما عمل کند نه ضررتان!

این خبر برای سایت‌هایی که رتبه‌های بالا دارند نگران‌کننده است اما افرادی هم هستند که از شنیدن آن خوشحال شده‌اند. صاحبان سایت‌های مفید و معتبری که تا به حال مورد توجه گوگل نبوده‌اند، حالا می‌توانند امیدوار باشند که ممکن است رتبه بالاتری کسب کنند.

برای اطلاع از زمان دقیق شروع آپدیت الگوریتم June 2019 گوگل و دریافت توصیه‌های بیشتر، به صفحه توئیتر این کمپانی مراجعه کنید.

 

منبع: وبنا

شهاب ترابی بازدید : 48 چهارشنبه 06 شهریور 1398 نظرات (0)

بالاخره پس از مدتی طولانی، وردپرس با شعارِ "سلام به ویرایشگر جدید" راضی به تغییر ویرایشگر ساده و پیش فرضِ خودش شد! یک تغییری که خیلی وقت بود که نیاز بود انجام بشه. و احتمالا این آخرین مطلبیه که با ویرایشگرِ کلاسیک وردپرس در حال نوشتنش هستیم.   لحظه ی جالبیه. با ویرایشگر کلاسیک در حال نوشتن از ویرایشگر جدید هستیم.  در ادامه با گوتنبرگ که به احترام نام "یوهانس گوتنبرگ بزرگ" نامگذاری شده بیشتر آشنا خواهید شد.

 

در نگاه اول به ویرایشگر گوتنبرگ اینطور به نظر میاد که تغییر خاصی اعمال نشده و فقط جای ابزارها و همینطور نوع نمایش اونا عوض شده ولی با دقت بیشتر می تونین به این نتیجه برسین که اقدامات مفیدی هم انجام شده.

امکانات ویرایشگر جدید گوتنبرگ:

  • تخصیص نوشته اختصاری دلخواه (در صورت پشتیبانی قالب)
  • قابلیت کاربردیِ تعیین لحظه ای بلاک مورد نظر توسط ماوس و ویرایش بلاک پس از انتخاب
  • امکان تعیین درجه نمایش مرئی بودنِ پس زمینه عکس Background Opacity در بخش تعیین جلوه های تصویر
  • اختصاص CSS اضافی برای تصاویر در بخش پیشرفته تعیین جلوه های تصویر
  • تنظیمات رنگ، سایز و تعیین بزرگ نمایی حرف اول بصورت تک کلیک در بلاک های پاراگراف و همینطور تخصیص کد اضافی استایل
  • امکان تعیین هدرهای لنگر Anchor text ها (برای اتصال یک عنوان به بخشی از یک متن استفاده می شود) بصورت تک کلیک
  • ساخت گالری و تعیین تعداد ستون ها بصورت تک کلیک (که البته از قبل هم بود و فقط شیوه اعمالش راحت تر شده)
  • امکان درج دکمه در مطلب
  • و برخی تغییرات کاربردی دیگر که در لینک زیر موجود است.

برای مشاهده تغییرات کامل در نسخه جدید ویرایشگر وردپرس (گوتنبرگ) وارد لینک زیر شوید

https://wordpress.org/gutenberg

 

 

در لینک ارائه شده شما می توانید یک صفحه معرفی افزونه گوتنبرگ رو ببینید که با خوش سلیقگی وردپرسی ها بصورت داینامیک طراحی شده و هر قابلیت رو می تونین بصورت واکنش گرا هم تست کنین و هم معرفیش رو بخونین.

همینطور اگر در نسخه وردپرس ۴٫۹٫۸ خودتون گوتنبرگ رو نصب کنید می تونین تو صفحه معرفیِ افزونه که پس از نصب شدن نمایان میشه همه امکانات رو مشاهده کنین و اعمال کنین تا باهاش آشنا بشین.

لطفا در شبکه های اجتماعی ما نظرات و احیانا انتقادات خودتون از این افزونه رو واسمون بنویسید و ما رو از دونسته هاتون بهره مند کنین.

 

منبع : مدرسه بیت

 

 

شهاب ترابی بازدید : 54 دوشنبه 04 شهریور 1398 نظرات (0)

برای ارسال فایل‌ها روی وب نیاز به فشرده‌سازی آن‌ها است زیرا نسخه‌های اصلی حجم زیادی را اشغال می‌کنند. فشرده سازی به دو روش انجام می‌شود.

 
 

فشرده‌سازی فایل مبنای اصلی عملکرد وب است. بدون فشرده‌سازی فایل، انتقال فایل‌ها نیاز به پهنای باند و زمان زیادی دارد. فایل‌های ZIP یا تصاویر JPEG نمونه‌های سودمندی از فشرده‌سازی فایل‌ها هستند. بنابراین شاید از خود بپرسید: فشرده‌سازی فایل چگونه انجام می‌شود؟ در این مقاله به مبانی فشرده‌سازی اشاره شده است.

فشرده‌سازی چیست؟

به بیان ساده، فشرده‌سازی فایل (فشرده‌سازی داده) به عمل کاهش اندازه‌ی فایل و درعین‌حال حفظ اصالت داده‌ها گفته می‌شود؛ با این کار، فضای اشغالی فایل در دستگاه‌ حافظه کاهش پیدا می‌کند و علاوه بر این انتقال فایل روی اینترنت و دستگاه‌های دیگر آسان‌تر می‌شود.

فشرده‌سازی عملی بی‌نهایت نیست؛ بااینکه فشرده‌سازی فایل و تبدیل آن به ZIP اندازه‌ی فایل را کاهش می‌‌دهد، اما با فشرده‌سازی مجدد نمی‌توان فایل را کوچک‌تر کرد. به‌طورکلی فشرده‌سازی فایل به دو دسته تقسیم می‌شود: با اتلاف و بدون اتلاف.

فشرده سازی

فشرده‌سازی با اتلاف

در فشرده‌سازی با اتلاف با حذف بیت‌های غیرضروری اطلاعات، اندازه‌ی فایل کاهش پیدا می‌کند. این روش برای فشرده‌سازی تصاویر، ویدئو و فرمت‌های صوتی که نیازی به ارائه‌ی بی‌نقص رسانه‌ی مبدأ ندارند، کاربرد دارد. برای بسیاری از فرمت‌های متداول رسانه ازجمله MP3 و JPEG از این روش فشرده‌سازی استفاده می‌شود.

فایل MP3 لزوما شامل تمام اطلاعات صوتی مبدأ نیست؛ بلکه بخشی از صوت‌های غیرقابل شنیدن برای انسان را حذف می‌کند. شما متوجه حذف آن اصوات نمی‌شوید بنابراین با حذف این اطلاعات، حجم فایل به شکلی بی‌نقص کاهش می‌یابد. به‌طور مشابه، JPEG هم بخش‌های غیرضروری تصاویر را حذف می‌کند. برای مثال در فشرده‌سازی تصویر آسمان آبی به فرمت JPEG به‌جای نمایش هزاران سایه‌روشن متفاوت، یک یا دو سایه‌روشن رنگ آبی انتخاب می‌شود.

بااین‌حال، هرچقدر فشرده‌سازی فایل‌ها سنگین‌تر باشد، افت کیفیت آن‌ها چشمگیرتر است. برای مثال آپلود فایل‌های mp3  که در یوتیوب آپلود می‌شوند، کیفیت پایینی دارند. فشرده‌سازی با اتلاف، زمانی مناسب است که نیازی به بخش غیرضروری اطلاعات نداشته باشید. برای مثال در مورد فایل‌های تصویری RAW، تنها زمانی به این فرمت نیاز دارید که بخواهید تصویر را روی بنری بزرگ چاپ کنید اما برای آپلود روی شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک نیازی به این فرمت نیست.

تصویر شامل داده‌هایی است که هنگام نمایش در سایت‌های شبکه‌ی اجتماعی دیده نمی‌شود. با فشرده‌سازی تصویر به JPEG باکیفیت، بخشی از اطلاعات تصویر حذف می‌شود، اما تغییری در ظاهر آن به وجود نمی‌آید.

کاربرد عمومی فشرده‌سازی با‌ اتلاف

اغلب رسانه‌ها از فشرده‌سازی با اتلاف استفاده می‌کنند. برای مثال این روش برای شرکت‌هایی اسپاتیفای و نتفلیکس مفید است که نیاز به انتقال انبوه اطلاعات دارند. آن‌ها با کاهش حداکثری حجم فایل و درعین‌حال حفظ کیفیت آن، بازدهی خود را بالا می‌برند؛ اما تصور کنید اگر از این روش استفاده نشود، فایل‌های ویدئویی یوتیوب چه حجم زیادی را اشغال می‌کنند.

درصورتی‌که اطلاعات فایل ضروری باشند، فشرده‌سازی با اتلاف توصیه نمی‌شود. برای مثال استفاده از فشرده‌سازی با اتلاف برای فایل متنی یا صفحه‌ی گسترده می‌تواند منجر به تحریف خروجی شود. در چنین شرایطی نمی‌توان بدون آسیب به محصول نهایی به فشرده‌سازی پرداخت. هنگام ذخیره‌سازی فرمت با اتلاف می‌توان سطح کیفیت را تنظیم کرد. برای مثال بسیاری از ویرایشگرهای تصویر از زبانه‌‌ی ۰ تا ۱۰۰ برای تنظیم کیفیت JPEG برخوردار هستند.

فشرده سازی با اتلاف

ذخیره‌سازی باکیفیت ۹۰ یا ۸۰، اندازه‌ی فایل را فقط اندکی کاهش می‌دهد و تفاوت آن با فایل اصلی قابل‌چشم‌پوشی است؛ اما ذخیره‌سازی باکیفیت ضعیف یا تکرار ذخیره‌سازی فایل با فرمت با اتلاف، می‌تواند کیفیت فایل را به شکل چشمگیری از بین ببرد.

فشرده‌سازی با اتلاف در تصویر زیر نشان داده شده است. تصویر سمت چپ، نسخه‌ی اصلی است که با فرمت JPEG از Pixabay دانلود شده است. تصویر وسط نتیجه‌ی ذخیره‌سازی تصویر به‌صورت JPEG با کیفیت ۵۰ درصد است و تصویر سمت راست، ذخیره‌سازی با کیفیت ۱۰ درصد را نمایش می‌دهد.

مقایسه کیفیت تصویر

با نگاهی سریع، می‌توان تشخیص داد تصویر وسط زیاد هم بد به نظر نمی‌رسد. البته با بزرگ‌نمایی می‌توانید متوجه خرابی‌هایی در اطراف لبه‌ی جعبه‌ها شوید؛ اما تصویر سمت راست ظاهر بسیار بدی دارد. قبل از کراپ کردن تصاویر برای آپلود، اندازه‌ی آن‌ها به ترتیب ۸۷۴ کیلوبایت، ۳۱۰ کیلوبایت و ۱۰۰ کیلوبایت بود.

فشرده‌سازی بدون اتلاف

فشرده‌سازی بدون اتلاف، حجم فایل را طوری کاهش می‌دهد که بتوان به بازسازی فایل اصلی پرداخت. این روش در مقایسه با فشرده‌سازی بدون اتلاف، هیچ اطلاعاتی را حذف نمی‌کند. بلکه از طریق حذف افزونگی، فایل را کوچک می‌کند.

با یک مثال بهتر می‌توان این تعریف را درک کرد. در تصویر زیر ۱۰  آجر اسباب‌بازی را مشاهده می‌کنید: دو آجر آبی، پنج زرد و سه قرمز. این پشته راه ساده‌ای برای نمایش آجرها است اما روش دیگری هم برای انجام این کار وجود دارد.

اجرها

به‌جای نمایش ۱۰  بلوک آجری، می‌توان از هر رنگ، یک آجر را حذف کرد. سپس از اعداد برای نمایش تعداد آجر هر رنگ استفاده کرد. به این روش همان اطلاعات با اشغال فضایی کمتر منتقل می‌شود؛ بنابراین به‌جای ده آجر دقیقا به سه آجر نیاز است.

فشرده سازی

مثال بالا، نمایش ساده‌ای از فشرده‌سازی بدون اتلاف بود. در روش بدون اتلاف، با حذف افزونگی حجم یکسانی از اطلاعات به‌صورت بهینه ذخیره می‌شود... حالا فایلی واقعی را در نظر بگیرید که رشته‌ی زیر در آن وجود دارد:

mmmmmuuuuuuuoooooooooooo

می‌توان فشرده‌سازی را به این صورت انجام داد:

m5u7o12

 

در مثال فوق می‌توان به‌جای ۲۴ کاراکتر از هفت کاراکتر برای نمایش همان اطلاعات استفاده کرد و به شکل چشمگیری در حافظه صرفه‌جویی کرد.

کاربرد  فشرده‌سازی بدون اتلاف

فشرده‌سازی بدون اتلاف در سناریوهایی اهمیت دارد که نمی‌خواهید هیچ‌کدام از اطلاعات فایل اصلی حذف شوند. برای ساخت فایل ZIP از برنامه‌ی اجرایی در ویندوز از فشرده‌سازی بدون اتلاف استفاده می‌شود. فشرده‌سازی فایل ZIP روش بهینه‌ای برای ذخیره‌سازی برنامه‌ها است و با خارج شدن فایل از حالت فشرده امکان دسترسی به اطلاعات وجود خواهد داشت؛ بنابراین اگر از فرمت با اتلاف برای فشرده‌سازی فایل‌های اجرایی استفاده کرده باشید، نسخه‌ی غیر فشرده‌ی آن بی‌استفاده می‌شود.

فرمت‌های متداول بدون اتلاف شامل PNG برای تصاویر، FLAC برای صوت و ZIP است. فرمت‌های بدون اتلاف برای ویدئو به‌ندرت پیدا می‌شوند زیرا ویدئو فضای بسیار زیادی را اشغال می‌کند

کاربرد فشرده سازی

هر کدام از روش‌های فشرده‌سازی در چه شرایطی مناسب هستند؟

حالا پس از بررسی دو نوع فشرده‌سازی فایل، شاید این سؤال مطرح شود که چه موقع باید از آن‌ها استفاده کرد. به‌طورکلی هیچ‌کدام از روش‌ها بر یکدیگر برتری ندارند بلکه بسته به موقعیت و هدف باید از آن‌ها استفاده کرد.

از فشرده‌سازی بدون اتلاف باید زمانی استفاده کرد که به‌دنبال کپی بی‌نقصی از اطلاعات منبع باشید و از فشرده‌سازی با اتلاف زمانی استفاده می‌شود که کپی ناقص هم نیاز را برطرف کند. حالا یک مثال دیگر را در نظر بگیرید.

فرض کنید بخواهید مجموعه CD قدیمی خود را دیجیتالی کنید بنابراین باید کل سی دی را روی کامپیوتر کپی کنید. برای تبدیل CD می‌توانید از فرمت بدون اتلافی مثل FLAC استفاده کنید. به‌این‌ترتیب کیفیت کپی اصلی روی کامپیوتر مشابه کیفیت اصلی CD است.

مقایسه روش های فشرده سازی

حالا فرض کنید بخواهید چند ترک موسیقی را روی تلفن همراه یا یک MP3 پلیر قدیمی بریزید. در اینجا نیازی به کیفیت بی‌نقص نخواهید داشت بنابراین می‌توانید فایل‌های FLAC را به Mp3 تبدیل کنید. این روش تأثیر زیادی روی کیفیت فایل صوتی نخواهد داشت و درعین‌حال فضای کمی هم ذخیره خواهد شد. کیفیت تبدیل FLAC به MP3 زمانی خوب است که MP3 از CD اصلی تولید شده باشد.

فشرده‌سازی با اتلاف بی‌رویه منجر به کاهش کیفیت فایل می‌شود

روش فشرده‌سازی به نوع داده‌ای فایل هم وابسته است. ازآنجاکه تصاویر PNG از فرمت بدون اتلاف استفاده می‌کنند، مزایای آن‌ها اندازه‌ی کوچک فایل و درعین‌حال فضای یکپارچه است. از طرفی در صورت نمایش رنگ‌های بیشتر، PNG-ها فضای بیشتری را اشغال می‌کنند.

چالش‌های فشرده‌سازی فایل

تبدیل فرمت‌های بدون اتلاف به فرمت‌های با اتلاف مشکل‌ساز نیست. بااین‌حال هرگز نباید فرمت با اتلاف را به فرمت بدون اتلاف یا هر فرمت دیگری تبدیل کنید. تبدیل فرمت‌های با اتلاف به فرمت بدون اتلاف به‌معنی هدر دادن فضا است؛ زیرا فرمت‌های با اتلاف معمولا بخشی از داده‌ها را حذف می‌کنند و بازیابی آن‌ها غیرممکن است.

فرض کنید یک فایل Mp3 با حجم ۳ مگابایت داشته باشید. تبدیل این فایل به فرمت FLAC، منجر به تولید فایلی ۳۰ مگابایتی می‌شود اما ۳۰ مگابایت دقیقا شامل اطلاعات فرمت MP3 است و عملا تغییری حاصل نشده است. تبدیل به فرمت بدون اتلاف لزوما منجر به بازیابی اطلاعات ازدست‌رفته نمی‌شود.

از طرف دیگر، تبدیل فرمت با اتلاف به فرمت‌های دیگر (ذخیره‌سازی پیوسته با فرمت با اتلاف) منجر به افت تدریجی کیفیت می‌شود؛ زیرا با هر بار اعمال فشرده‌سازی با اتلاف، بخشی از جزئیات از بین می‌رود و افت کیفیت به‌تدریج تا خراب کامل فایل خود را نشان می‌دهد.

در این مقاله به عملکرد فشرده‌سازی با اتلاف و بدون اتلاف اشاره شد. حالا می‌دانید که ذخیره‌سازی فایل با فرمت کوچک‌تر امکان‌پذیر است و می‌توانید بهترین روش را براساس نیازهای خود انتخاب کنید. البته روش تصمیم‌گیری الگوریتم‌ها در فشرده‌سازی با اتلاف برای حذف داده‌های اضافی یا بهترین روش ذخیره‌سازی داده‌های مضاعف در فشرده‌سازی بدون اتلاف بسیار پیچیده‌تر از این تعاریف هستند

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 101
  • بازدید ماه : 298
  • بازدید سال : 1,335
  • بازدید کلی : 8,439