loading...

نکاتی درباره دنیای آنلاین

شهاب ترابی بازدید : 94 دوشنبه 03 آذر 1399 نظرات (0)

هنگامی که شما یک پروژه را مدیریت می کنید ، محدودیت سه گانه همیشه از همه مهمتر است. چگونه می توانید دامنه ، برنامه و هزینه پروژه را کنترل کنید؟

اما نگرانی چهارم نیز وجود دارد که به همان اندازه مهم است و گاهی در پرده مدیریت پروژه فراموش می شود و آن کیفیت است.

مهم نیست که بهترین ابزار مدیریت پروژه را داشته باشید ، هر مرحله را برآورده کرده و در بودجه پروژه را به اتمام برسانید ، اگر تحویل پذیری استانداردهای کیفیت را نداشته باشد. به همین دلیل مدیریت کیفیت پروژه بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید : سیستم مدیریت اطلاعات پروژه

 

مدیریت کیفیت پروژه چیست؟

مدیریت کیفیت پروژه شامل فرآیندها و فعالیتهایی است که برای کشف و دستیابی به کیفیت محصولات قابل تحویل یک پروژه استفاده می شود. با این حال ، کیفیت می تواند یک کلمه دست نیافتنی باشد.

کیفیت چیست؟ در حالی که می توانستیم در مورد معنای "واقعی" کیفیت ادامه دهیم و از روش سقراطی برای گفتگو در مورد بسیاری از معانی ممکن استفاده کنیم ، پاسخ برای مدیریت پروژه تعریف بیشتری دارد.

کیفیت به سادگی همان چیزی است که مشتری یا ذینفع از محصول قابل ارائه به پروژه نیاز دارد. با نگه داشتن تعریف به مشتری یا ذینفع ، مدیریت کیفیت می تواند تمرکز باریک تری داشته باشد ، این بدان معناست که احتمال دستیابی به اهداف خود بیشتر است.
مفاهیم مدیریت کیفیت پروژه

مدیران پروژه بر اجرای یک طرح مدیریت کیفیت پروژه نظارت دارند. ایده اصلی ، دوباره ، ارائه یک محصول یا خدمات به مشخصات مشتری یا ذینفع است. انجام این کار مستلزم دانستن مفاهیم مدیریت کیفیت است.
رضایت مشتری

بدون رضایت مشتری کیفیتی وجود ندارد. حتی اگر یک کالای تحویل پذیر از تمام جوانب آنچه مشتری یا ذینفع درخواست کرده است ، برآورده شود اما در مواردی که روند کار رضایت بخشی نداشته باشد انجام می شود ، مشکلی وجود دارد.

البته ، قابل تحویل باید با الزامات توافق شده مطابقت داشته باشد در غیر این صورت پروژه شکست خورده است زیرا محصول پروژه و مدیریت پروژه با انتظارات مشتری یا سهامدار مطابقت نداشته است.

به همین دلیل است که اجرای کنترل کیفیت به معنای مدیریت فرایند و افراد است. با مشتری یا طرف ذینفع خود مرتباً ملاقات کنید تا آنها را در جریان پیشرفت پروژه قرار دهد. بازخورد آنها را دریافت کنید و اطمینان حاصل کنید که کاملاً شفاف با آنها هستید تا بعداً از بروز مشکلاتی جلوگیری کنید.
پیشگیری از بازرسی

کیفیت رایگان نیست. هزینه کیفیت (COQ) پولی است که برای حل مشکلات در طول پروژه و سپس پس از پروژه برای رفع هرگونه خرابی هزینه می شود. اینها به دو دسته تقسیم می شوند: هزینه انطباق و هزینه عدم انطباق.

هزینه انطباق را می توان یک هزینه پیشگیرانه دانست. این هزینه ها در درجه اول مربوط به آموزش ، مراحل تهیه اسناد ، تجهیزات مورد نیاز و زمان لازم برای انجام صحیح کیفیت است. هزینه های دیگر مربوط به این می تواند شامل آزمایش ، از دست دادن آزمایش مخرب و بازرسی ها باشد.

هزینه عدم انطباق به هزینه های خرابی داخلی اشاره دارد. این موارد شامل این است که باید چیزی را دوباره کار کنید یا حتی آن را کاملاً قراضه کنید. هزینه های بیشتر می تواند ناشی از بدهی ها ، کار گارانتی و تجارت از دست رفته باشد.

بیشتر بخوانید : نرم افزار EDMS

پیشرفت مداوم

این مفهوم از مدیریت پروژه با کیفیت را می توان در شش سیگما و مدیریت کیفیت جامع (TQM) یافت و به طور غالب در مفهوم پیشگیری از بازرسی برجسته شده است.

این مفهوم ، همانطور که در عنوان آن توضیح داده شد ، یک تلاش مداوم برای رسیدگی به بهبودهای قابل تحویل در طول زمان است. چه از طریق تغییرات کوچک ، افزایشی و چه از طریق تغییرات بزرگ ، فرصت شناسایی و رسیدگی به تغییرات همیشه وجود دارد.

استفاده از این مفهوم همچنین به معنای نظارت و مستند سازی مداوم هر مسئله ای است که پیش می آید ، بنابراین می توانید از درس های آموخته شده هنگام مدیریت پروژه های آینده استفاده کنید. به این ترتیب ، شما یک پروژه کارآمدتر اجرا می کنید و احتمالاً اشتباهات را تکرار نمی کنید.

شهاب ترابی بازدید : 34 یکشنبه 18 آبان 1399 نظرات (0)

سرور یکی از مفاهیمی است که در کامپیوتر و سخت افزار به وفور شنیده میشود ، اما سرور چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

سرور چیست؟
سرور یک کامپیوتر همیشه روشن و همیشه در دسترس است، زمانی که این دسترسی تنها در محدوده یک شبکه داخلی باشد، آن را سرور تحت شبکه می نامیم و به این معنا خواهد بود که تمامی کامپیوتر های موجود در این شبکه از این کامپیوتر فرمان می گیرند و نیازهای تحت شبکه خود را به کمک آن تامین می کنند و Server نقش آنها را در شبکه تعیین می نماید.

حال اگر گستره این شبکه را کمی بیشتر نمائیم، و آن را متشکل از تمام کامپیوتر هایی که از طریق اینترنت به هم وصل شده اند بدانیم، با گروه بسیار بزرگی از کامپیوتر های همیشه روشن و همیشه در دسترس از طریق اینترنت روبرو هستیم که به آنها Server های اینترنتی گفته می شود و وظیفه دارند تا اطلاعاتی که در هر زمان از شبانه روز، بر روی پهنای اینترنت جستجو می کنید را برای ملاحظه شما در اختیار قرار دهند.

سرورها به شکل های مختلفی برای خرید در اختیار ما قرار میگیرند که یکی از بهترین و به صرفه ترین آن ها سرور دست دوم است .

دسته بندی کلی سرورها به شرح زیر است :
سرور ( server ) : کامیپوتری که سرویس می دهد.
کلاینت ( Client ) : کامپیوتری که سرویس می گیرد.
سرور یا کامپیوتر سرویس دهنده چیست و چه انواعی را دارد خصوصیت های سرور : یک Server برای آنکه از سرورهای دیگر در شبکه جهانی وب متمایز شود، نیاز دارد تا نام مخصوص بخود داشته باشد، درست همانند دنیای واقعی که هر فردی توسط نام خود، از فرد دیگر قابل تشخص می باشد. به این خصیصه سرورها، اصطلاحا، nameserver گفته می شود.

یکی از ویژگی های دیگری که سرورها را از هم متمایز می کند، نوع نرم افزار و سیستم های عاملی است که بر روی این کامپیوترها نصب می شود. بعنوان مثال، یک وب سایت می تواند بر روی سروری قرار داشته باشد که سیستم عامل آن ویندوزسرور ۲۰۰۳ باشد، و وب سایت دیگری وجود داشته باشد که بر روی سروری با سیستم عامل لینوکس نصب شده باشد.

Server چیست؟

در ایران تبلیغ تعریفی خلاصه و مفید از این مفهوم برای شما ارائه خواهیم داد. سرور محلی برای نگه داری از محتوای وب سایت شما می باشد انواع سرویس دهنده ها Server :
سرور اختصاصی یا Dedicate Server
سرور مجازی یا Virtual Private Server
Serverها به دو نوع واقعی سروراختصاصی و سرورمجازی ارائه می شوند.که در مبحث طراحی سایت به نسبت ترافیک سایت ،نوع کاربری ، تعداد کلاینت ها ، حجم فایل ها و …. نوع Server را انتخاب می کنیم در صورتی که کاربری ما میزبانی وب باشد در اکثر موارد هاست های اشتراکی مورد استفاده قرار می گیرند. VPS ها و سرورها برای وب سایت های پر بازدید ، پرتال ها و موارد خاص بکار می روند. وب سرور یا Web Server چیست؟ Web Server نوعی از سرویس دهنده ها می باشد که برای سرویس دهی و پاسخگویی به مرورگر وب می باشد و صفحات درخواستی و یا فایل ها را در پروتکل HTTP ارسال می کند .

مزایای سرور HP

شرکت HP از جمله شرکت‌هایی است که در زمینه تولید سرور، دستاورد و موفقیت‌های بسیار چشمگیری داشته و دارد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام اچ پی، تنوع سرورهای اچ پی از جمله مزایایی است که اچ پی در اختیار مشتریانش قرار داده تا براساس نیاز واقعی و کنونی خود سرور مورد نظر خود را انتخاب کنند. خرید سرور را براساس ضروریات امروزتان انجام دهید و با ارتقای سرور، نیازهای آینده تان را تامین کنید. پس در کنار تنوع مدل‌ها و انواع سرور HP ، تنوع در پیکربندی هم مزیت دیگر سرورهای اچ پی است. استفاده از راهنمای جامع انتخاب سرور مناسب در این زمینه بسیار مفید است.

سال‌ها پیش کامپیوترها و سرورها ابعاد و اندازه بزرگی داشتند اما کارایی آنها در مقایسه با کامپیوترها و سرورهای کنونی با همان ابعاد و اندازه قابل مقایسه نیست. با پیشرفت تکنولوژی، اندازه فیزیکی سخت افزارهای به کار رفته در سیستم‌های پردازشی بسیار بسیار کم شده اما ظرفیت آنها افزایش یافته است.

برای مثال هارد درایوها را در نظر بگیرید، سایز و ابعاد آنها در سال‌های اخیر به دلیل رعایت استانداردهای لازم در ساخت قطعات، تفاوتی نکرده اما ظرفیت ذخیره سازی آنها افزایش یافته است. بدین ترتیب در همان ابعاد می‌توان اطلاعات بیشتری ذخیره کرد و در اصطلاح چگالی بیشتری در این زمینه داریم. به عنوان مثال اچ پی در هاردهای جدید خود از تکنولوژی هلیوم استفاده کرده و توانسته ظرفیت هارد درایوها را افزایش دهد. هارد های هلیومی اچ پی همچنین مصرف برق کمتر، حرارت کمتر، سرعت بیشتر و بی‌صداتر هم هستند.

شهاب ترابی بازدید : 92 سه شنبه 22 مهر 1399 نظرات (0)

 امروزه اکثر مردم علاقه دارند کیک و شیرینی های مختلف را در خانه تهیه کنند تا از کیفیت و سلامت آن مطمئن باشند و در این میان تهیه کیک ساده برای عصرانه و... بسیار طرفدار دارد پس با همراه باشید تا ساده ترین روش تهیه کیک وانیلی ساده را به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم برای پخت کیک ساده:

نکته :تمام مواد را با یک پیمانه اندازه گیری کنید تا تناسب مواد اولیه بهم نریزد.

تخم مرغ  3 عدد
شکر  1 پیمانه
آرد گندم 2 پیمانه
وانیل  1 قاشق مرباخوری
شیر  1/2 پیمانه
بکینگ پودر  2 قاشق مرباخوری
روغن مایع  1/2 پیمانه
نمک   خیلی کم

 دستور تهیه کیک ساده خانگی :

 برای تهیه این کیک ساده ابتدا دو ظرف مناسب انتخاب کنید که لازم است یکی از آنها بزرگ باشد تا موادخشک را در آن تهیه کنیم و در ظرف کوچکتر مواد خیس را تهیه می کنیم.

مرحله اول 

ابتدا برای پوک شدن کیک آن را از صافی عبور می دهیم و داخل ظرف بزرگ می ریزیم و سپس بکینگ پودر را اضافه می کنیم و مقداری آن را مخلوط می کنیم.

مرحله دوم 

 شکر را در ظرف کوچک می ریزیم و سپس روغن را به آن اضافه می کنیم و بعد از آن شیر را اضافه می کنیم و سپس 1 قاشق مرباخوری وانیل را افزوده و در آخر 3 عدد تخم مرغ را اضافه می کنیم و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم.برای هم زدن مواد هم می توانید از یک چنگال و یا مخلوط کن استفاده کنید.

مرحله سوم

 مقدار خیلی کم نمک رو درون مواد خشک می ریزیم تا به پف کردن کیک کمک کند و سپس مواد خیس را درون ظرف بزرگ می ریزیم و به خوبی مخلوط میکنیم.وقتی روی مواد چند حباب مشاهده کردید دیگر مخلوط نکنید که جلوی پف کردن کیک را می گیرد.

مرحله چهارم

اگر دوست داشتید کیک مزه نارگیل بگیرید مقداری پودر نارگیل به مواد اولیه اضافه کنید و اگر دوست داشتید عطر و طعم پرتقالی بگیرد مقداری پوست پرتقال را رنده ریز کنید و داخل مواد بریزید.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب کیک را آماده کنید و مقداری روغن کف قالب بریزید و به تمام سطوح قالب پخش کنید و سپس مواد را درون قالب بریزید.

نکته :اگه می خواهید کیک دورنگ داشته باشید می توانید 2/3 مواد را ریخته و 1/3 را با پودر کاکائو مخلوط کرده و سپس روی بقیه مواد می ریزیم.

مرحله ششم

قالب را حدودا به مدت 20 دقیقه درون فر در طبقه وسط قرار دهید و وقتی روی کیک طلایی شد با یک خلال دندان می توانید پخته شدن کیک را بدین صورت تست کنید،  خلال دندان را درون کیک فرو می بریم اگه مواد کیک به خلال دندان نچسبید یعنی کیک آماده شده است.

 

 نکات طرز تهیه کیک ساده خانگی :

  1. فر را نیم ساعت قبل از استفاده با دمای 175 درجه روشن کنید.
  2. بعد از اینکه قالب را درون فر گذاشتید درب فر را باز نکنید که از پف کردن کیک جلوگیری می کند.
  3. بعد از اینکه قالب را از فر خارج کردید حدود 5 دقیقه کنار بگذارید تا سرد شود و سپس شروع به خارج کردن کیک از قالب کنید.
  4. برای جلوگیری از خمیر شدن کیک بعد از خارج کردن کیک از قالب سریع آن را برش دهید .
  5. اگر به کیک شیرین تر علاقه دارید می توانید نصف پیمانه شکر به مقدار شکر اولیه اضافه کنید.
  6. اگر به شیر استفاده شده در کیک علاقه نداشتید و یا نتوانستید تهیه کنید، می توانید به جای آن از نصف پیمانه آب پرتقال استفاده کنید.

پایه کیک

در ادامه این نوشته قصد داریم به معرفی محصول پایه کیک بپردازیم . با ما همراه باشید.

مس خالص در همراهی با سفال کاملا دستساز، پایه کیک کلاسیک را بوجود اورده است.

عضو جدید خانواده ی اورس برای اشپزخانه های شما.

برای چشمگیرکردن اشپزخانه تان، در مهمانی ها برای سرو هر مدل شیرینی و کیکی که دارید.

در کنار اجزای تکراری و همیشگی مهمانی ها پایه کیک و تخته سرو ها همان چیدمان و ظرفی اند که میز پذیرایی شما را خاص میکنند.

بعد از هربار استفاده با توجه به طراحی خاصی که دارد ، در دکور خانه شما  میتواند به زیباترین شکل ممکن قرار بگیرد.

مس استند کیک مس خالص باهنر کرمان است.که دارای پوشش مقاوم در برابر رطوبت است.

سفال این کار تماما دستساز میباشد و لعاب ان فاقد سرب میباشد.

بنابراین دومین عضو سرو و پذیرایی اورس برای تمام مواد غذایی قابل استفاده و  قابل شستشو میباشد.

بنابراین نیازی به استفاده از ظرف دیگری ندارید تا از مواد غذایی در این کار استفاده کنید.

شهاب ترابی بازدید : 43 جمعه 04 مهر 1399 نظرات (0)

از همان ابتدا، مجموعه گلکسی A برای هدف قرار دادن بخش میان رده ای بود. اما سال گذشته، سامسونگ با تنوع بخشیدن به این مجموعه و بخش بودجه، منجر به تولید گوشی هایی مانند گلکسی A10 و A20 شد. سامسونگ استراتژی خود را در اینجا ساده کرد و سری گلکسی A هم به بودجه و هم به گروه های میان رده پاسخ مناسب داد.

یکی از بهترین گوشی هایی که سال گذشته از سری گلکسی A وارد بازار شد، A70 بود. این اولین گوشی سامسونگ بود که شارژ سیمی 25 وات و مشخصات مناسبی را در قالب اسنپدراگون 675 ارائه داد. سامسونگ A71 با به روزرسانی دوربین و چیپ ست بر اساس این فرمول ساخته شده است و همچنین دارای یک طراحی جدید هیجان انگیز با برش کوچکتر است.

سامسونگ نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نکرده است اما به روز رسانی ها، گلکسی A71 را به گزینه ی اغوا کننده میان رده در سال 2020 تبدیل کرده است.

 

مشخصات گوشی A71

نمایشگر صفحه نمایش 7/6 اینچی super AMOLED، رزولوشن FHD+
پردازنده Snapdragon 730  هشت هسته ای
رم 8 گیگا بایت
حافظه داخلی 128 گیگ
سیستم عامل One UI 2.0 (اندروید 10)
دوربین پشت چهار دوربین 5- 5 – 12 -64 مگاپیکسلی
دوربین جلو 32 مگاپیکسلی
باتری 4500 میلی آمپر ساعت

 

محتویات جعبه گوشی A71

  • آداپتور شارژ
  • کابل USB Type-C دو طرفه
  • سوزن خشاب
  • کاور ژله ای
  • دفترچه راهنما

 

طراحی و نمایشگر گوشی A71

وزن گوشی 179 گرم است که حمل و مدیریت آن را با یک دست آسان و صفحه تخت و بدنه پلاستیکی عملکرد آن را آسان تر می کند. دکمه های روشن و خاموش و صدا در سمت راست تلفن قرار دارند و امکان دسترسی آسان را فراهم می کند. در پایین گوشی و در کنار درگاه شارژ USB-C یک بلندگو وجود دارد. البته این تلفن هنوز از درب پشت پلی کربنات استفاده می کند. طراحی شیب دار همراه با روکش براق باعث می شود که قسمت پشت آن مانند شیشه به نظر برسد اما از آنجا که از پلاستیک ساخته شده وزن زیادی به دستگاه اضافه نمی کند. با وجود اینکه یک باتری 4500 میلی آمپری در زیر کاپوت و یک صفحه نمایش 7/6 اینچی دارد، گوشی A71 با کیفیت بسیار مناسب و وزن 179 گرم ارائه می شود. درب پشت پلی کربنات باعث می شود گوشی تقریباً دوام بیشتری داشته باشد.

 

عملکرد گوشی A71

گلکسی A71 با One UI 2.0 مبتنی بر اندروید 10 عرضه می شود و مجموعه ای از ویژگی های مشابه سری Galaxy S20 را به همراه دارد. همانطور که معمولاً در تلفن های سامسونگ اتفاق می افتد، سفارشی سازی بیش از اندازه نیز در آن وجود دارد و تنظیم موارد دقیقاً به همان شکلی که می خواهید حدوداً یک ساعت طول می کشد.

 

دوربین گوشی A71

گلکسی A71 دوربین جلوی 32 مگاپیکسلی و دوربین اصلی عقب 64 مگاپیکسلی را از Galaxy A70s وام گرفته است. دومی از حسگر اختصاصی ISOCELL Bright GW1 خود استفاده می کند و به لطف اتصال پیکسل 4 در 1 ، از عکس های 16 مگاپیکسلی بهره می برد. در داخل برنامه دوربین، شما یک گزینه برای افزایش ظرفیت 64 مگاپیکسلی دارید. همچنین شامل یک دوربین با زاویه دید 12 مگاپیکسل و دو دوربین 5 مگاپیکسلی است. بنابراین در مقایسه با نسخه قبلی خود، یک سنسور اولتراواید بزرگتر، یک اسنپر ماکرو جدید و فیلم های آهسته FHD با سرعت 960 فریم در ثانیه دارد.

بیشتر بخوانید : بررسی و مقایسه دوربین گلکسی a71

صدا ، باتری و اتصال گوشی A71

اجزای صوتی عبارتند از: خروجی ایرفون، یک واحد بلندگو با صدای متوسط، سیستم صدای دالبی اتموس و یک برنامه رادیوی FM داخلی. برای خروجی بهتر صدا، یک هدفون خوب را امتحان کنید و فقط هندزفری داخل جعبه را استفاده نکنید.

گوشی A71 لیستی از سنسورها و موارد اتصال را دارد و مشکلی در شنیدن مکالمات از طریق هدفون و همچنین هندزفری های بلوتوث (Bluetooth 5.0 LE) وجود ندارد.

گوشی A71 دارای یک باتری 4500 میلی آمپری است که یک روز کامل را دوام می آورد. این دستگاه با یک شارژر سریع 25 وات ارائه می شود که در عرض یک ساعت و نیم گوشی را پر می کند.

شهاب ترابی بازدید : 35 چهارشنبه 26 شهریور 1399 نظرات (0)

شیوع ویروس کرونا از حد و مرز گذشته، بگونه‌ای که طبق گزارشات اخیر حدود 20میلیون نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده اند. بیماری کرونا که از دسامبر سال 2019 در چین آغاز شد، حالا در 188 کشور جهان پراکنده شده و منجر به جان باختن 733 هزار نفر شده است. از زمان اوج گیری این بیماری، کارشناسان سلامت برای کاهش ریسک ابتلا به این بیماری عفونی، از همه خواسته اند که از ماسک استفاده کنند.

بیماری کووید 19 که بخاطر سندروم حاد تنفسی کروناویروس 2 یا سارس کووید 2 ایجاد شد، می‌تواند از طریق قطرات معلق در سرفه و عطسه افراد یا هنگان صحبت کردن منتشر شود. هرچند استفاده از ماسک به شکل قابل توجهی می‌تواند ریسک انتقال این بیماری را کاهش دهد. با گسترش شیوع بیماری، کشور‌ها با کمبود ماسک‌های جراحی مواجه شدند. در نتیجه سازمان‌های سلامت به مردم توصیه کردند که از ماسک‌های خانگی که خود تهیه کرده اند استفاده کنند.

در این حین دانشمندان دانشگاه دوک 14 نوع ماسک مختلف را آزمایش نمودند تا ببیند که کدام یک از آن‌ها عملکرد بهتری در مقابل ویروس کرونا دارند. تیم تحقیقاتی به این نتیجه رسید که ماسک‌های دستمالی، گتر و دوخته شده کمترین کارایی را در جلوگیری از شیوع بیماری دارند.

خرید ماسک

 

آزمایش ماسک‌ها

تیم تحقیقاتی مطالعه‌ای برای اثبات موضوع اولیه ترتیب داد و در مجله پیشرفت‌های علم پزشکی منتشر شد. طبق نتایج، روش ساده و کم هزینه‌ای که این ماسک‌ها ارائه می‌دهند، تاثیر خوبی بروی کاهش انتشار قطرات در آب و هوای عادی دارد.

به گفته مارتین فیشر شیمی دان و فیزیکدان: وقتی مردم صحبت می‌کنند، قطرات ریزی از دهان آن‌ها خارج می‌شود، بنابراین بیماری می‌تواند حین صحبت کردن و حتی بدون سرفه یا عطسه منتشر شود. همچنین برخی ماسک‌ها عملکرد بهتری نسبت به ماسک‌های دیگر دارند.


چیز‌هایی مانند ماسک نخی یا شال گردن، تاثیر چندانی در مقابله با انتقال بیماری ندارند، اما ماسک N 95 که اغلب توسط کارشناسان پزشکی استفاده می‌شود، بهترین عملکرد را در مقابله با انتشار قطرات تنفسی حین صحبت دارد.

برخی از بهترین ماسک‌ها شامل ماسک‌های سه لایه، ماسک جراحی و ماسک کتانی هستند که می‌توان ان‌ها را خانه نیز تهیه نمود.

محققان می‌گویند: ما ماسک‌های مختلف و موجود در بازار راباهم مقایسه کردیم و فهمیدیم که برخی ماسک‌ها عملکردی مشابه با ماسک‌های جراحی دارند، درحالی که برخی دیگر مانند نوع پارچه‌ای کارایی چندانی ندارد. استفاده از این ماسک‌ها کم هزینه بوده و هرکسی می‌تواند آن‌ها را تهیه کند و در زمان سرفه و عطسه استفاده نماید.

اهمیت استفاده از ماسک

طبق نتایج تحقیقات، برای شناسایی انواع نتایج برحسب ماسک مورد استفاده، گوینده و نحوه استفاده از آنها، به تحقیقات بیشتری نیاز است. هرچند این مقاله ایده‌ای را در اختیار شرکت‌ها می‌گذارد تا برای شناسایی بهترین نوع ماسک، چگونه تحقیقات جامعی انجام دهند.

این تیم اذعان داشته اند که استفاده از ماسک ساده‌ترین و موثرترین راه برای جلوگیری از شیوع بیماری است. اگر هرکسی ماسک بزند، می‌توان 99% از شیوع بیماری به دیگران جلوگیری کرد. رعایت این مساله ضروری است، زیرا حدود 40% بیماران نمی‌دانند که حامل این ویروس هستند و می‌توانند آن را به افراد بدون علامت انتقال دهند. اگر همه از ماسک استفاده کنند، میزان انتقال بیماری کاهش می‌یابد، شاید کسانی که احساس مریضی نمی‌کنند، به این بیماری مبتلا باشند. این افراد با دیگران رفت و آمد دارند، بنابراین بی آنکه بدانند می‌توانند کرونا را به دیگران نیز انتقال دهند.
شهاب ترابی بازدید : 34 سه شنبه 25 شهریور 1399 نظرات (0)

EDMS (یا سیستم کنترل مدارک مهندسی) سیستمی برای ذخیره ، مدیریت و بازیابی اسناد برای کاربران مجاز است که اغلب قابلیت جستجو ، دسترسی به اسناد تلفن همراه ، توزیع اسناد و قابلیت ویرایش را فراهم می کند. با استفاده از نرم افزار کنترل مدارک مهندسی میتوان یکی از فاز های  نرم افزار PMIS در نظر گرفت

EDMS چیست؟

EDMS (یا سیستم کنترل مدارک مهندسی) سیستمی برای ذخیره ، مدیریت و بازیابی اسناد است. امکان دسترسی ، ویرایش و توزیع اسناد در یک مکان به مرکزیت عملیات و ساده سازی فرآیندها کمک می کند.

آیا این کابینت های بایگانی و پوشه های شبکه برای چیست؟ آیا افزودن سیستم دیگر فرایندها را پیچیده نمی کند؟

مطمئناً می توانید از کابینت های بایگانی و پوشه های شبکه استفاده کنید. اما ، در نظر بگیرید که چه مقدار زمان از دست رفته است ، زیرا برای بررسی یک سند برای بررسی ، باید جدیدترین نسخه را پیدا کنید (که کاملاً مطمئن هستید توسط Coworker A اصلاح شده است حتی اگر در پوشه ای متعلق به Coworker B ذخیره شده باشد) بخش) سپس هنگامی که آن را پیدا کردید ، آن را در دستگاه خود بارگیری کرده و ویرایش می کنید. پس از ویرایش ، در همان پوشه قبلی با نام نسخه جدید ذخیره می شوید (اما فایل اصلی توسط شخصی ایجاد شده است که دیگر در آنجا کار نمی کند ، بنابراین هیچ کس نمی داند این شما بودید که تغییرات را ایجاد کردید).

هنگامی که زمان تأیید این سند برای یک فرد برتر فرا می رسد ، آن را بارگیری کرده و برای آنها ایمیل می کنید. امیدوارم که به امضا احتیاج نداشته باشد ، زیرا در این صورت آنها باید آن را چاپ ، امضا و اسکن کنند تا از طریق ایمیل برای شما ارسال شود.

آیا شما به زودی به آن سند احتیاج داشتید؟

امیدوارم که نه. زیرا ممکن است آن نسخه اخیر نسخه درستی نبوده است. و ممکن است مجبور شوید این کار را دوباره انجام دهید.

نرم افزار EDMS مناسب اسناد شما را ضبط ، ذخیره و بازیابی می کند به گونه ای که در وقت شما صرفه جویی می کند ، به شما امکان می دهد تجدید نظر کنید و ذهن شما را در مورد امنیت آنها راحت می کند.
چرا به یکی احتیاج دارم؟

EDMS این فرایندها را متمرکز کرده و به شما امکان کنترل و نظارت بیشتری می دهد. با دسترسی تعیین شده توسط IT ، می توانید اطمینان حاصل کنید که هیچ کس سند شما را ویرایش نمی کند. این فاکتور یا خط مشی منابع انسانی می تواند در همان مکان ایجاد ، ویرایش ، تأیید و ذخیره شود. و با EDMS مناسب ، همچنین می توانید این اسناد را از طریق رابط ایمیل کنید.
1. اسناد خود را سریعتر پیدا کنید

حتی سازمان یافته ترین افراد متخصص اداری نیز بعضی اوقات مدارک خود را از دست می دهند. یا وقتی کسی آن را دوباره در جای اشتباه قرار داده یا برای برداشتن فتوکپی آن را برداشته ، 18 دقیقه بیش از حد به جستجوی مورد مناسب بپردازید. حتی اگر فقط در زمان اندازه گیری شود (تونر ، کاغذ ، کابینت های پر کردن ، پوشه ها و باند کمکها را برای آن قطع کاغذهای اجتناب ناپذیر فراموش کنید) ، سود شما با EDMS بسیار زیاد است. به جای اینکه مغز خود را بخاطر بیاورید تا منطقی را که پشت آن پوشه مناسب برای آن سند تصویب بودجه بود ، جستجو کنید ، می توانید "بودجه" یا کلمه کلیدی دیگری را در سیستم مدیریت اسناد خود جستجو کنید تا سند خود را به سرعت و به آسانی پیدا کنید.
2. اسناد خود را ایمن نگه دارید

اگر قبلاً نمی دانستید که امنیت سند مسئله مهمی است ، اکنون آن را بشنوید. آیا اسناد حساس به صورت ایمن ذخیره می شوند؟ آیا می توانید افرادی را که به آنها دسترسی دارند ، تغییر می دهند ، چاپ می کنند یا کپی می کنند کنترل کنید؟ EDMS می تواند به شما امکان کنترل بر روی افرادی که می توانند یک سند را مشاهده کنند و قابل مشاهده بودن در افرادی که مشاهده و اصلاح می کنند ، کند.
3. ثابت کنید که با مقررات صنعت سازگار هستید

آیا لازم است مطابقت HIPAA را با دنباله سند اثبات کنید؟ آیا درخواست های GDPR برگشته اند و تیم شما را راحت کرده اند؟ هنگامی که اسناد و مدارک شما در یک مکان قرار دارند و به راحتی قابل جستجو هستند ، در همه تغییرات ایجاد شده قابل مشاهده هستند ، تمام اسناد لازم را برای اثبات مطابقت با هرگونه مقررات در اختیار دارید.

ممکن است شما همه مقاله ها را از فرآیندهای خود خارج نکنید ، اما پیاده سازی EDMS در حالی که به شما در رسیدن به اهداف خود کمک می کند ، مشکلات اصلی کسب و کار را حل می کند.

شهاب ترابی بازدید : 30 پنجشنبه 13 شهریور 1399 نظرات (0)

سرور شبکه یک سیستم رایانه ای است که به عنوان مخزن مرکزی داده ها و برنامه های مختلفی که توسط کاربران در یک شبکه به اشتراک گذاشته می شود ، استفاده می شود. اگر رایانه ای دارید که به دلیل سرعت کم آن دیگر از آن استفاده نمی کنید ، می توانید برای سایر رایانه های خانواده خود آن را به یک سرور شبکه تبدیل کنید. شما باید مطمئن شوید که یک هارد دیسک به اندازه کافی بزرگ (حداقل 100 گیگابایت) برای ذخیره تمام داده هایی که در آن قرار دارید ، به خصوص اگر از آن برای ذخیره فیلم ، تصاویر ، موسیقی یا موارد دیگر استفاده کنید. فایلهایی که فضای زیادی را در خود جای می دهند. بهتر است از اتصال بی سیم برای اتصال کامپیوترها به یکدیگر استفاده نکنید.


رایانه خود را در یک روتر شبکه خانگی وصل کنید و در حالی که رایانه شما در حال کار است ، روی دکمه شروع و سپس تنظیمات کلیک کنید. روی Control Panel کلیک کنید ، و روی Network Setup Wizard دوبار کلیک کنید (نماد خانه با یک سقف قرمز). در دو صفحه اول که Wizard به شما پیشنهاد می دهد ، روی Next کلیک کنید؛ سپس روی گزینه دوم کلیک کنید ، "این رایانه از طریق یک دروازه مسکونی یا از طریق رایانه دیگری در شبکه من به اینترنت متصل می شود." سپس بر روی Next کلیک کنید.

سرور HP

سپس صفحه ای دریافت می کنید که از شما خواسته می شود توضیحات رایانه را وارد کنید. سپس بر روی Next کلیک کنید. صفحه بعدی که شما دریافت می کنید ، با مشخص کردن نام کارگروه ، شبکه خود را نامگذاری می کند ، که باید آن را MSHOME بگذارید ، مگر اینکه رایانه های دیگر در خانه شما از یک گروه کاری متفاوت استفاده کنند. روی Next کلیک کنید صفحه بعدی گزینه روشن یا خاموش کردن اشتراک فایل و چاپگر را به شما می دهد ، بنابراین بر روی گزینه برتر (روشن کردن پرونده و به اشتراک گذاری چاپگر) کلیک کنید. دو بار دیگر روی Next کلیک کنید ، و سپس صبر کنید تا Wizard تمام شود. گزینه آخر را در کادر گفتگو کلیک کنید (فقط جادوگر را تمام کنید) و Next را بزنید. برای بستن جادوگر ، روی Finish کلیک کنید. این فرآیند را برای هر رایانه دیگری که می خواهید به سرور شبکه خانگی خود وصل کنید تکرار کنید.


انواع سرورها

 

انواع مختلفي از سرورها وجود دارد كه همه عملكردهاي مختلفي را انجام مي دهند. بسياري از شبكه ها حاوي يك يا چند نوع سرور متداول هستند:
سرورهاي پرونده

سرورهاي پرونده پرونده ها را ذخيره و توزيع مي كنند. چندين مشتري يا كاربر ممكن است پرونده هاي ذخيره شده در يك سرور را به اشتراك بگذارند. علاوه بر اين ، ذخيره سازي پرونده ها به راحتي مي توانيد راه حل هاي پشتيبان گيري يا تحمل خطا را در مقايسه با تلاش براي تأمين امنيت و يكپارچگي پرونده ها در هر دستگاه موجود در سازمان ، ارائه دهيد. سخت افزار سرور پرونده را مي توان براي به حداكثر رساندن سرعت خواندن و نوشتن براي بهبود عملكرد طراحي كرد.
سرورهاي چاپي

سرورهاي چاپي امكان مديريت و توزيع قابليت چاپ را فراهم مي كنند. به جاي اتصال چاپگر به هر ايستگاه كاري ، يك سرور چاپي مي تواند به درخواست هاي چاپ از مشتريان مختلف پاسخ دهد. امروزه ، برخي از چاپگرهاي بزرگتر و سطح بالاتر با سرور چاپ داخلي ساخته شده اند كه نياز به يك سرور چاپ اضافي مبتني بر رايانه را برطرف مي كند. اين سرور چاپ داخلي با پاسخ به درخواست هاي چاپ شده از مشتري نيز كار مي كند.

سرورهاي برنامه

سرورهاي برنامه به جاي رايانه هاي مشتري كه برنامه ها را به صورت محلي اجرا مي كنند ، برنامه ها را اجرا مي كنند. سرورهاي برنامه اغلب برنامه هايي با منابع فشرده را اجرا مي كنند كه توسط تعداد زيادي از كاربران به اشتراك گذاشته مي شوند. با اين كار نياز هر مشتري به منابع كافي براي اجراي برنامه ها برطرف مي شود. همچنين نياز به نصب و نگهداري نرم افزار بر روي بسياري از ماشين آلات را بر خلاف فقط يك دستگاه از بين مي برد.

سرورهاي DNS

سرورهاي Domain Name System (DNS) سرورهاي برنامه اي هستند كه با تبديل نامهايي كه توسط انسان به راحتي قابل درك هستند به آدرسهاي IP قابل خواندن ماشين ، وضوح نام را به رايانه هاي مشتري ارائه مي دهند. سيستم DNS يك پايگاه داده به طور گسترده توزيع شده از نام ها و ساير سرورهاي DNS است ، كه مي توان از هر يك براي درخواست نام رايانه اي نامعلوم استفاده كرد. وقتي مشتري به آدرس سيستم نياز دارد ، درخواست DNS را با نام منبع مورد نظر به سرور DNS ارسال مي كند. سرور DNS با آدرس IP لازم از جدول اسامي خود پاسخ مي دهد.

سرورهاي نامه

سرورهاي نامه نوع بسيار رايجي از سرورهاي برنامه هستند. سرورهاي نامه ايميل هاي ارسالي به كاربر را دريافت مي كنند و آنها را ذخيره مي كنند تا زماني كه مشتري از طرف كاربر مذكور درخواست كند. داشتن يك سرور ايميل امكان پيكربندي صحيح يك دستگاه واحد و اتصال به شبكه را در هر زمان فراهم مي كند. سپس آماده است براي ارسال و دريافت پيام به جاي اينكه هر دستگاه مشتري نياز به داشتن زير سيستم ايميل خود به طور مداوم داشته باشد.
وب سرورها

يكي از فراوانترين انواع سرورها در بازار امروز ، وب سرور است. وب سرور نوع خاصي از سرور برنامه است كه ميزبان برنامه ها و داده هاي درخواست شده توسط كاربران از طريق اينترنت يا يك اينترانت است. سرورهاي وب به درخواست هاي مرورگرهايي كه در رايانه هاي مشتري براي صفحات وب يا ساير خدمات مبتني بر وب اجرا مي شوند ، پاسخ مي دهند. وب سرورهاي رايج شامل سرورهاي وب Apache ، سرورهاي خدمات اطلاعات اينترنتي اينترنت مايكروسافت (IIS) و سرورهاي Nginx هستند.
سرورهاي پايگاه داده

ميزان داده هاي استفاده شده توسط شركت ها ، كاربران و ساير سرويس ها سرسام آور است. بيشتر اين داده ها در پايگاه داده ذخيره مي شوند. پايگاه داده ها بايد در هر زمان خاص براي چندين مشتري قابل دسترسي باشند و به فضاي ديسك فوق العاده اي نياز دارند. هر دوي اين نيازها به خوبي مي توانند چنين پايگاه هايي را در سرورها پيدا كنند. سرورهاي پايگاه داده برنامه هاي پايگاه داده را اجرا مي كنند و به درخواست هاي متعدد مشتريان پاسخ مي دهند. برنامه هاي رايج سرور پايگاه داده شامل Oracle ، Microsoft SQL Server ، DB2 و Informix است.
سرورهاي مجازي

سرورهاي مجازي دنياي سرور را به طوفان مي كشند. برخلاف سرورهاي سنتي كه به عنوان يك سيستم عامل بر روي سخت افزار ماشين نصب مي شوند ، سرورهاي مجازي فقط همانطور كه در نرم افزارهاي تخصصي به نام hypervisor تعريف شده وجود دارد. هر هايپروايزر مي تواند صدها ، يا حتي هزاران سرور مجازي را همزمان داشته باشد. hypervisor سخت افزار مجازي را به سرور ارائه مي دهد گويي كه يك سخت افزار فيزيكي واقعي است. سرور مجازي به طور معمول از سخت افزار مجازي استفاده مي كند و hypervisor محاسبات و ذخيره سازي واقعي را به سخت افزار واقعي موجود در زير منتقل مي كند ، كه بين ساير سرورهاي مجازي به اشتراك گذاشته شده است.
سرورهاي پروكسي

سرور پروكسي به عنوان واسطه بين مشتري و سرور عمل مي كند. سرور پروكسي كه اغلب براي جدا كردن مشتري يا سرور براي اهداف امنيتي استفاده مي شود ، درخواست را از مشتري مي گيرد. به جاي پاسخ به مشتري ، درخواست را به سرور يا فرآيند ديگري منتقل مي كند. سرور پروكسي پاسخ را از سرور دوم دريافت مي كند و سپس به مشتري اصلي پاسخ مي دهد گويي كه خودش جواب مي دهد. به اين ترتيب ، نه مشتري و نه سرور پاسخ دهنده نيازي به اتصال مستقيم به يكديگر ندارند.
سرورهاي مانيتورينگ و مديريت

برخي از سرورها براي نظارت يا مديريت ساير سيستم ها و سرويس گيرنده ها وجود دارند. انواع مختلفي از سرورهاي مانيتورينگ وجود دارد. چندين نفر از آنها به شبكه گوش مي دهند و هر درخواست مشتري و پاسخ سرور را دريافت مي كنند ، اما برخي از آنها داده ها را درخواست نمي كنند يا به آنها پاسخ نمي دهند. به اين ترتيب ، سرور مانيتورينگ مي تواند كليه ترافيك موجود در شبكه و همچنين درخواست ها و پاسخ هاي كلاينت ها و سرورها را بدون تداخل در اين عمليات رديابي كند. يك سرور مانيتورينگ به درخواست هاي مانيتورينگ مشتري مانند درخواست هايي كه توسط مديران شبكه مشاهده مي كنند و سلامت شبكه را كنترل مي كنند پاسخ مي دهد.

مفهوم سرورها تقريباً به اندازه خود شبكه قديمي است. از اين گذشته ، هدف يك شبكه اين است كه به يك رايانه اجازه دهيد با رايانه ديگر صحبت كند و يا كار يا منابع را توزيع كند. محاسبات از آن زمان به بعد تكامل يافته و در نتيجه چندين نوع ساختار سرور و سخت افزار به وجود آمده است.
Mainframe يا ميني كامپيوتر (AS / 400)

مي توانيد بگوييد كه سرورهاي اصلي ، رايانه هاي اصلي و بعداً ميني كامپيوترها تقريباً همه كارهاي محاسباتي را انجام مي دادند ، به جز تعامل با كاربر از طريق صفحه و صفحه كليد ، كه به سيستم سرويس گيرنده واگذار شده بود.
سرور سخت افزار كامپيوتر

موج عمده بعدي سرورها شامل سرورهاي مبتني بر رايانه بود. از بسياري جهات ، اين سرورها چيزي بيشتر از رايانه هاي روميزي بزرگتر و قدرتمند نبودند. چنين سرورهايي به طور كلي گران تر بوده و حافظه و فضاي ديسك آنها بسيار بيشتر از اكثر رايانه هاي سرويس گيرنده است. هر سرور هنوز يك واحد خودگردان با مادربرد ، پردازنده ، حافظه ، درايوهاي ديسك و منبع تغذيه خاص خود بود. سرورهايي از اين دست غالباً در اتاق هاي تهويه مطبوع به نام اتاق سرور انبار مي شدند و بعداً براي ذخيره سازي و دسترسي بهتر به قفسه ها پيچ مي شدند.
سرورهاي تيغه

سخت افزار اصلي سرور رايانه بزرگ بود و در رك هايي ذخيره مي شد كه صدها پوند را در خود جاي مي داد. با گذشت زمان ، سرعت سريعتر اتصال سخت افزار منجر به استخراج قسمتهايي از سرور از يك دستگاه خودگردان شد. با حذف هارد ديسك ها ، از بين بردن خنك كننده داخلي و كوچك سازي مداوم قطعات محاسباتي ، سرورها سرانجام به يك سرور نازك معروف شدند كه به سرور تيغه معروف است. در حالي كه هنوز در قفسه هاي اتاق سرور نگهداري مي شود ، سرورهاي تيغه كوچكتر هستند و مي توان آنها را راحت تر جايگزين كرد.
تركيب سرورها

حتي قبل از مجازي سازي ، سرورها از مدل استاندارد يك سيستم عامل تك سرور نصب شده بر روي يك ماشين سخت افزاري استخراج مي شدند. فناوري ، مانند فضاي ذخيره سازي متصل به شبكه ، نياز به سرور براي ذخيره سازي خود را برطرف كرد. ساير فناوري ها مانند آينه سازي و خوشه بندي ، قطعات سخت افزاري را قادر مي سازد تا در سرورهاي بزرگتر و قدرتمندتر تركيب شوند. چنين سروري ممكن است از چندين تيغه ، چندين دستگاه ذخيره سازي متصل و يك منبع تغذيه خارجي تشكيل شده باشد ، و هر قطعه را مي توان در حالي كه سرور هنوز فعال نيست ، براي ديگري عوض كرد.
سرورهاي مجازي

سرورهاي مجازي هنوز به سخت افزار نياز دارند ، اما اين سخت افزار اكنون فرايند ديگري را اجرا مي كند كه به عنوان hypervisor شناخته مي شود. در برخي موارد ، مانند Hyper-V مايكروسافت ، يك سيستم عامل كامل همچنان بر روي خود سخت افزار اجرا مي شود. در موارد ديگر ، hypervisors به ​​اصطلاح فلزي برهنه مي تواند مستقيماً بر روي سخت افزار سرور نصب شود. در هر دو مورد ، خود سخت افزار اغلب در مجموعه اي از سرورهاي تيغه اي ، ذخيره سازي شبكه اي و منبع تغذيه پخش مي شود ، در نتيجه محيطي ايجاد مي شود كه تشخيص اينكه سرور هر كجا پايان مي يابد و سرور ديگر شروع مي شود غيرممكن است.

شهاب ترابی بازدید : 53 شنبه 14 تیر 1399 نظرات (0)

مجازی سازی شبکه (NV) یا Network virtualization ، به ­عنوان توانایی ایجاد شبکه های منطقی و مجازی تعریف می شود. این شبکه ها از سخت افزار شبکه اصلی جدا می شوند تا اطمینان حاصل شود می توانند با محیط های مجازی ادغام شده و بطور کامل این محیط ­ها را پشتیبانی کنند.

Network virtualization ، اتصالات شبکه و سرویس­ هایی را تجزیه می کند که به ­طور سنتی از طریق سخت افزار به یک شبکه مجازی منطقی تحویل داده شده­ اند. این اتصالات و سرویس­ ها، از شبکه فیزیکی جدا شده و به­ طور مستقل در یک hypervisor (هایپروایزر) یا ناظر ماشین مجازی اجرا می­ شوند.

NV، فراتر از سرویس­های لایه 2 و 3 مانند سوئیچینگ (switching) و روتینگ (routing)، معمولا شامل خدمات مجازی ­سازی لایه 4 تا 7 ازجمله فایروال­ (firewalling) و توازن بار (load-balancing) سرور است.

این تکنولوژی بسیاری از چالش­های شبکه در مراکز داده امروزی را حل و فصل می­ کند؛ علاوه ­براین، به سازمان‌ها کمک می­ کند شبکه را به­ طور مرکزی برنامه­‌ریزی و آماده کنند، بدون اینکه نیاز باشد به­ طور فیزیکی زیرساخت­ های مربوطه را لمس کنند.

 

راهکار های مجازی سازی

 

مجازی سازی را میتوان به دو بخش اصلی تقسیم کرد، این دو بخش دو راهکار مختلف هستند که هر سازمان می تواند با توجه به نیاز و شرایط خود یکی از این دو راه را برگزیند.

 

روش اول: چندین سیستم عامل بر روی یک سرور

 

این روش برای تمامی سازمان ها چه کوچک و چه بزرگ لازم است. مجازی سازی به شما اجازه میدهد تا چندین سیستم عامل را بر روی بستر سخت افزاری یک سرور داشته باشید.

مثلاً فرض کنید شما در شبکه خود ۳ سرور مختلف دارید.

  • یک سرور MS Windows Server 2008 به منظور میزبانی سرویس Active Directory
  • یک سرور Linux Fedora به منظور میزبانی پورتال سازمانی
  • یک سرور MS Windows Server 2003به منظور میزبانی سرویس ISA

حال فرض کنید شما مجازی سازی را بر روی سرورهای خود پیاده سازی می نمایید.

حالا یک سرور خواهید داشت که سه سیستم عامل ذکر شده روی آن قرار دارند و به صورت همزمان، هر سه مشغول ارائه سرویس خود در شبکه هستند.

این گونه، هزینه های شما تا نزدیک به یک سوم کاهش پیدا میکند زیرا هزینه های بسیاری همچون برق مصرفی و تولید سرمایش به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

 

روش دوم: یک سیستم عامل بر روی چندین سرور

 

این روش بیشتر برای سازمان های بزرگ، آزمایشگاه ها و نیز سازمان هایی که نیازمند توان پردازشی بالایی هستند مفید است.

این روش به شما اجازه می دهد تا از بستر سخت افزاری چندین سرور استفاده نموده و یک سیستم عامل را پشتیبانی نمایید.

استفاده از چندین سرور فیزیکی مقدار منابع بسیار بیشتری را در اختیار سیستم عامل ما قرار میدهد. به طور مثال سیستم عامل ما قادر خواهد بود از چندین CPUبه منظور انجام اعمال پردازشی خود استفاده نماید که قدرت بسیار بیشتری را در اختیار او قرار میدهد.

شهاب ترابی بازدید : 422 شنبه 27 اردیبهشت 1399 نظرات (1)

با خرید سی دی کی اورجینال World of Warcraft Complete Collection به کامل ترین نسخه فعلی بازی ورد او وارکرفت دسترسی پیدا می‌کنید که علاوه بر تمام پچ های بازی ی تایم کارت 30 روزه هم دارد.

سی دی کی اورجینال World of Warcraft Complete Collection شامل چه محتوایی می‌شود؟

با خرید World of Warcraft: Complete Collection به آتیم های زیر دسترسی پیدا می‌کنید:

  • یک گیم تایم 30 روزه (نسخه Heroic Edition) | یک عدد تایم کارت 60 روزه (نسخه Epic Edition).
  • پچ آپگرید World of Warcarft Battle of Azeroth که شامل بوست لول 110 و چند آیتم فرعی دیگر خواهد بود.
  • پچ آپگرید Shadowlands که جدیدترین پچ بازی است.
  • ایتم های اختصاصی مخصوص پیش خرید (در صورتی که بازی در دوره پیش خرید و به صورت خرید مستقیم سفارش داده شود).

بنابراین با خرید این نسخه از بازی WoW کاملترین نسخه این بازی را در اختیار خواهید داشت و می‌توانید آن را با قیمتی بسیار مناسب تر تهیه کنید. با توجه به توضیحات فوق مشخص است که تفاوت مابین دو نسخه Heroic Edition و Epic Edition بازی مربوط به تایم کارت آن ها می‌شود. در نسخه هیروییک تایم کارت 30 روزه به خریداران تعلق می‌گیرد و در نسخه اپیک تایم کارت 60 روزه ارائه خواهد شد. این تنها تفاوت مابین دو نسخه بازی است.

آیا برای فعالسازی WoW: Complete Collection نیاز است آیتم دیگری در اکانت فعال باشد؟

نسخه Complete Collection بازی ورد اف وارکرفت یک پکیج کامل است و برای استفاده از آن هیچ نیازی وجود ندارد که آیتم دیگری داخل اکانت شما فعال باشد. برای استفاده از این پکیج کافیست فقط یک اکانت بتل نت یا بلیزارد داشته باشید. نسخه کامپلیت بازی همیشه شامل جدیدترین محتوای ارائه شده خواهد بود و یک پچ کامل است.

چه تفاوتی مابین ریجن اروپا (EU) و آمریکا (US) و روسیه (RU) بازی وجود دارد؟

تفاوت خیلی مهمی و بارزی مابین سه نسخه مختلف سی دی کی اورجینال World of Warcraft Complete Collection وجود ندارد و عملا از این سه نسخه از نظر گیم پلی و محتوا هیچ تفاوتی با هم ندارند. اصلی ترین تفاوت مابین آن ها مربوط به سرورهای بازی می‌شود. نسخه اروپای بازی به سرورهای اروپا متصل خواهد شد و نسخه آمریکا به سرورهای آمریکا متصل می‌شود. نسخه ریجن روسیه هم به سرورهای اروپا متصل خواهد شد. با توجه به اینکه سرورهای اروپایی به کشورمان نزدیک تر هستند، اغلب کاربران ایرانی نسخه ریجن اروپا یا روسیه بازی هایی همچون World of Warcraft را تهیه می‌کنند. با وجود تمام این تفاسیر با خرید نسخه ریجن آمریکای بازی هم به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد. ضمنا نسخه ریجن روسیه این بازی به دلیل قیمت مناسب تر (به ویژه در تخفیف های ویژه بلیزارد) گزینه خرید عالی برای ایرانی هاست.

شهاب ترابی بازدید : 45 پنجشنبه 28 فروردین 1399 نظرات (0)

طراحی سایت چیست به نظر شما واقعا چه مفهومی می تونه داشته باشه؟ یه لحظه فکر کنید… ببینید از همه ی مراحل طراحی سایت خوب اطلاع دارید یا نه؟

در نگاه اول پاسخ به این سوال خیلی ساده است. درسته، اگه بخواهیم یه نگاه گذرا به مفهوم طراحی سایت داشته باشیم، برای پاسخ دادن به این سوال زمان زیادی را صرف نمیکنیم. طراحی سایت به معنی طراحی و ایجاد یک وب سایت یا بروزرسانی یه سایت قدیمی است.

اما اگر این پاسخ به سوالات ذهن شما پاسخ کاملی نداده می تونید در ادامه ی این مقاله همراه ما باشید. آرانیک وب در ادامه به شما میگه که طراحی سایت به چه دردی می میخوره، طراح وب سایت به چه کسی میگن و برای طراحی سایت به چه مهارت ها و دانشی نیاز دارید. اما قبل از اون بیاین ببینیم اصلا طراحی سایت از کجا شروع شد؟


طراحی سایت چیست و طراحی سایت چه مراحلی دارد

 

تاریخچه طراحی سایت

اولین وب سایت جهان در ۶ آگوست سال ۱۹۹۱ متولد شد که به پروژه ی World Wide Web یا همان W3 معروف است. این وب سایت توسط “تیم برنرز لی” طراحی شده بود که همچنان با آدرس http://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html. در دسترس قرار دارد.

همانطور که لینک اولین سایت دنیا را مشاهده کردید، این سایت و دیگر سایت های اولیه طراحی خاصی نداشتند و در آن ها هیچ المانی از جمله تصویر، فایل های صوتی یا متنی، رنگ ها و … استفاده نشده بود.

اما با گذشت زمان و با معرفی مرورگرهای مختلف توسط Netscape و Microsoft و با استفاده از کدنویسی های HTML و JavaScript، راه پیاده سازی طرح های گرافیکی و شکل دادن به صفحات وب هموارتر شد. اما به نظر می رسه که مایکروسافت تاثیر بسیار زیادی در این اتفاق داشته است.

در سال ۲۰۰۰ با ارائه ی اولین نسخه ی Internet Explorer برای سیستم های مک که از HTML 4.1 و CSS 1 به صورت کامل پشتیبانی می‌کردند، انقلاب عظیمی در مرورگرها و همینطور طراحی سایت به وجود اومد. جالبه که این مرورگر، اولین مرورگری بود که به صورت کامل از فرمت تصویری png پشتیبانی می کرد.


طراحی سایت چیست و طراحی سایت چه مراحلی دارد

 

طراحی سایت چیست ؟

طراحی سایت چیست : طراحی سایت (طراحی وب سایت) یا Web Design ، به معنی ایجاد یک بستر اینترنتی برای ارائه خدمات، اطلاع رسانی، نمایش یا فروش محصولات است. طراحی وب سایت از خرید دامنه و هاست، طراحی گرافیک ، کدنویسی صفحات وب، تولید محتوا و رعایت اصول سئو تشکیل شده است.

در واقع شما باید یک وب سایت متناسب با حیطه کاری خود و کاربر پسند را ایجاد و سپس آن را برای بهتر دیده شدن به صفحه اول گوگل بیاورید.

در هر دو مورد تیم آرانیک وب آماده ی ارائه ی مشاوره و خدمت رسانی به شما می باشد.

 

طراح سایت کیست؟

یک طراح سایت با توجه به اینکه در چه پروسه‌ای از طراحی وب سایت درگیر است، وظایف مختلفی دارد. به صورت کلی در طراحی و راه اندازی یک سایت، به دو تیم یا فرد برای طراحی Back-end یا همان بخش کدها و Front-end یا همان بخش گرافیکی و قابل نمایش سایت نیاز داریم.

متخصص طراحی Back-end کسی است که مسئولیت نوشتن کدهای مختلف برای ایجاد ساختار اصلی وب سایت را بر عهده دارد.

این کدنویسی در واقع از نظر بازدیدکنندگان یک سایت پنهان است. یک متخصص طراحی سایت که وظیفه توسعه Back-end را بر عهده دارد از زبان های برنامه‌نویسی مثل Python، ASP، PHP و … استفاده می‌کند.

در بحث طراحی Front-end همه کارها برای بهتر کردن ویژگی‌های دیداری یک سایت انجام می شوند.

در واقع تمام چیزی که بازدیدکننده سایت می‌بیند، نتیجه کار یک توسعه دهنده Front-end‌ یا همان کسی است که با استفاده از کدهای مختلف ظاهر وب سایت را شکل می دهد.

برای توسعه ظاهر سایت، نیاز به کد نویسی است و نوشتن این کدها با زبان‌هایی مثل HTML، CSS و جاوا اسکریپت انجام می‌گیرد.

اما فراموش نکنید که همیشه در این پروسه، همکاری با یک گرافیست وب می‌تواند نتایج خیلی بهتری رقم بزند و طرح های خلاقانه ای پیاده سازی شود.

انواع طراحی سایت

وب سایت ها به دو دسته ی وب سایت استاتیک و وب سایت داینامیک دسته بندی می شوند:

  • طراحی سایت استاتیک

در طراحی سایت استاتیک، یک فایل متمایز به ازای هر صفحه سایت روی سرور ذخیره می شود و هر بار که این صفحه مورد نیاز باشد، مجددا از سرور بازخوانی می شود و برای کاربر نمایش داده می شود.

از مزایای این گونه طراحی سایت که تا سال ۲۰۱۵ محبوبیت داشت، آسانی طراحی صفحات استاتیک و امنیت بالای آن برای سرورهای آن دوره بود.

پس از گذشت زمان با ارائه سرورهای ارزان قیمت‌ و بالا رفتن تکنولوژی امنیت سرور، کم کم این طراحی جای خود را به طراحی سایت داینامیک (پویا) داد.

البته هنوز هم در تمام وب سایت‌های داینامیک، بخش‌هایی با طراحی استاتیک ایجاد می شوند و در واقع تمام وب سایت ها چند بخش استاتیک در طراحی خود دارند.

  • طراحی سایت داینامیک

صفحات داینامیک سایت به گونه‌ای طراحی می شوند که خود صفحه ثابت، اما محتوای آن متغیر باشد. ساختار این صفحات توسط یک اپلیکیشن سرور که اسکریپت‌های سمت سرور را فراوری می کند، ایجاد می شود.

در واقع محتوای چنین صفحاتی با توجه به جستجوی کاربر، ایجاد می شوند.

این بدان معنی است که محتوای صفحه به خودی خود روی سرور وجود ندارد و با فراخوانی چنین محتوایی از یک صفحه سایت داینامیک، این صفحه روی سرور ایجاد شده و برای کابر فرستاده می شود.

در یک سایت داینامیک، صفحات معمولا محتوای مورد نیاز خود را از یک دیتابیس در Back-end فراخوانی می کنند.

توسعه اولیه صفحات داینامیک وب مستقیما در زبان‌هایی مثل PHP، Perl یا ASP صورت می‌گرفت.

 

در بخش اول راجع به سوال طراحی سایت چیست؟ اطلاعات ابتدایی را بررسی کردیم. حال کمی جلوتر رفته و موارد تخصصی تر را با هم بررسی می کنیم. با ما همراه باشید…

برای طراحی سایت به چه وسایلی نیاز داریم؟

اگر به ذهنتان رسید که خب اولین ابزار مورد نیاز یک کامپیوتر خوبه که با سرعت خوبش با اعصابمون بازی نکنه، باید بگم که بله درسته … از اصلی ترین ابزارهای طراحی وب یک کامپیوتر خوب با سیستم عامل به روز و مناسب است.

اما میشه گفت مهم تر از آن ابزار اساسی در طراحی سایت بلد بودن زبان های برنامه نویسی مختلف است.
ابزار و وسایل مورد نیاز در طراحی سایت با توجه به اینکه در کدام قسمت از بحث طراحی وب دخیل باشند متفاوت است.

تمامی این ابزارها با گذشت زمان با آپدیت های جدیدتر جایگزین می شوند که در ادامه، کار طراحی سایت را راحت تر کنند.

 

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 88
  • بازدید ماه : 285
  • بازدید سال : 1,322
  • بازدید کلی : 8,426